پیام تسلیت آیت الله صدیقی و آیت الله رشاد به مناسبت رحلت آیت الله شیرازی

امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران با صدور پیامی رحلت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و آیت الله رشاد، رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران و مؤسس و رئیس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی با صدور پیامی، رحلت آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفتند.

متن پیام آیت الله صدیقی به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت فقیه مجاهد و عالم روشن بین و مؤمن پارسا و عنصر وارسته و دانشمند نوآور استاد بزرگوار ما، یار دیرینه امام و رهبری و حامی مقاوم انقلاب «حضرت آیت الله حاج شیخ محی الدین حائری شیرازی» دلهای مؤمنین را داغدار نمود.

او که در بیان حقایق و مقابله با هر باطل و افشاگری علیه هر فتنه، صریح و صادق بود و آنچه از معارف و به طلبه ها و جامعه القاء می کرد، خود عامل بود و هر آدرسی که به ره جویان می داد، خود رفته و راه یافته بود، با رحلت خود داغ هایی که از ارتحال الگوهای عملی و دلبران عرفانی همچون آیات حق، حق شناس، خوشوقت، پهلوانی و ... را تجدید نمود و باید اذعان کرد که تحمل چنین خلأها وحشتناک است.

این مصیبت را به امام عصر ارواحنافداه و نایب آن حضرت مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه، خصوصا حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران و فضلا و طلابی که در حلقه ارادتمندان ایشان بودند و از جلسات دلنشین و اثرگزار اخلاقی و عرقانی قرآنی ایشان عطش جانشان را فرو می کشاندند تسلیت عرض می کنم.

آیت الله رشاد:زبان دلنشین و زندگی زاهدانه از ویژگیهای برجسته آیت الله حائری بود

إنا لله وإنا الیه راجعون

خبر رحلت عالم مجاهد و زاهد، روحانی خلیق و خدوم، آیت الله محی الدین حائری شیرازی(قدّس سرّه) مایه تأسف و تأثر جامعه دینی و علاقه مندان به آن شخصیت بزرگوار گردید.

ایشان که از تلامذه حضرت امام خمینی(ره) و پیشگامان و زجرکشیدگان دوران مبارزه با رژیم سستمشاهی بود، عمر بلند و پربرکت خویش را، سخاوتمندانه صرف خدمات دینی و اجتماعی و پشتیبانی بی دریغ از رهبری حضرت امام خمینی(قده) و آرمانهای انقلاب اسلامی و همراهی با رهبر معظم انقلاب اسلامی(دام ظله) کرد. ذهن زاینده و نقاد، ذوق ادبی سرشار، زبان دلنشین و زندگی زاهدانه، انقلابی گری و معاشرت صمیمانه با توده مردم، از ویژگیهای برجسته آن مرحوم بود.

این بنده کمترین، این ضایعه مولمه را، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه، مدرسان مدارس علمیه استان تهران ونیز مسئولان و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه، به محضر مبارک حضرت بقیة الله (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع عظام تقلید (دام ظلهم)، حوزه های علمیه، شاگردان و فرزندان سوگمند آن راحل رستگار تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء الاهی را مسئلت می دارم.

503

کد خبر: 887620

وب گردی

وب گردی