«جز عشق نمی خواهم» عصار در جایگاه  نخست قرار گرفت/ اولین اثر پیکلاویه در لیست پرفروش ها

آلبوم «جز عشق نمی خواهم» علیرضا عصار و «جایی که پیاده رو تمام می شود»پیکلاویه در صدر پرفروش های هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جایگاه نخست پرفروش ترین آلبوم موسیقی هفته گذشته به «جز عشق نمی خواهم» با صدای علیرضا عصار اختصاص یافت.

این آلبوم ۱۰ قطعه به نام‌های «فتوای تاک»، «نستعلیق حیرانی»، «نوجوونی»، «جز عشق نمی‌خواهم»، «بیداری»، «معبد ترانه»، «اصلن به من چه»، «منتظر بودم»، «ای یار غلط کردی» و «بت‌ها» دارد.

هنرمندانی چون پویا نیک‌پور، گروه دارکوب، امیر توسلی و خود علیرضا عصار در بخش آهنگسازی در تهیه و تولید «جز عشق نمی خواهم» همکاری کرده اند و ترانه‌های این آلبوم هم از سروده‌های روزبه بمانی، افشین مقدم، سعید امیراصلانی، حافظ ایمانی و مولانا است.

«جایی که پیاده رو تمام می شود» اثر گروه پیکلاویه دومین آلبوم موسیقی پرفروش هفته گذشته شد.

این آلبوم شامل 11 قطعه است که همه آنها ساخته اعضای گروه «پیکلاویه» و اشعار آن نیز سروده خواننده و گیتاریست گروه است. مهران مختار‌پور (خواننده)، مصطفی بهرمان (نوازنده درامز)، مهیار صالحی نیا (نوازنده گیتار الکتریک) و شایان کریمی (سرپرست گروه و نوازنده کیبورد)، گروه پیکلاویه را تشکیل می‌دهند و این گروه پیش از این چند کنسرت نیز در تهران برگزار کرده است.

«پیکلاویه» در سال 1393 به طور رسمی فعالیتش را در ایران آغاز کرد. تمام آثار این گروه به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند و تا کنون سه تک‌آهنگ به نام Embellish ،Rose و The Fairest را به صورت رسمی منتشر کرده‌اند.

جایگاه سوم پرفروش ترین آلبوم های هفته گذشته به آلبوم موسیقی «درهم» با صدای رضا یزدانی تعلق گرفت.

این آلبوم ده قطعه به نام‌های «درهم»، «دچار»، «دارن پایتختو عوض می‌کنن»، «میترسم از فرار»، «آتش بس»، «دستای تو کجاست»، «بیدارم نکن»، «ای کاش عشق را زبان سخن بود»، «من درختم تو بهار» و «دام دگر نهاده‌ام» دارد.

آهنگسازی چهار قطعه این مجموعه توسط بهروز پایگان و ماهان نوری‌زاده انجام شده و آهنگسازی سایر قطعات اثری از رضا یزدانی است.

رضا یزدانی در بخش ترانه‌های این آلبوم سلایق متنوع را مدنظر قرار داده و ازمیان آثار نه شاعر و ترانه‌سرا ترانه هایش را انتخاب کرده و پس از اولین آلبومش یعنی «شهر دل» در سال ۷۸ دوباره به سراغ اشعار کلاسیک رفته است.

مهدی ایوبی، حنیف معززی، میثم بهاران، زهره محقق، احسان رعیت، علی کمارجی‌نژاد، ماهان نوری‌زاده، احمد شاملو و مولانا ترانه‌سراها و شعرای آلبوم موسیقی «درهم» هستند.

تنظیم آثار هم توسط میلاد عدل، محمد خرمی‌نژاد، بهروز پایگان و ماهان نوری‌زاده انجام شده است. رضا یزدانی در این آلبوم هم مانند آثار گذشته از سازهای آکوستیک استفاده کرده است.

مازیار احمدپور، میلاد عدل، آرش زمانیان، بهروز پایگان، شهروز بردوده، محمد خرمی‌نژاد، مهرداد خرمی‌نژاد، علیرضا مهدی‌زاده، علیرضا میرآقا، کاویان رجبی و علیرضا پرتوی‌کیا نوازندگانی هستند که در آلبوم درهم هنرنمایی کرده‌اند.

پس از «جز عشق نمی خواهم»، «جایی که پیاده رو تمام می شود» و «درهم» به «امشب کنار غزلهای من بخواب» اثر همایون شجریان می رسیم.

آلبوم «امشب کنار غزل‌های من بخواب» شامل 16 قطعه با اشعار زنده‌یاد افشین یداللهی است موسیقی آن در فضایی مینیمال تولید شده و برای سازبندی آن کوارتت زهی به علاوه پیانو، سنتور، دوتار و پرکاشن در نظر گرفته شده است.

«هجوم خاطره»،« پل خواب» ، «تار موی پریشان» ، «سکوت بین دو حرف این گل شب‌بو» ، «زیر سقف خیال»، «تاکور»، «اقرار پشت اقرار»، «بید»، «آغوش خیال» ، «قرار»، «با تو غزل به سادگی حرف می‌شود»، «پیچ بن»، «بانو»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «آخرین شعاع آفتاب زمستانی» و «حوا» نام 16 قطعه این آلبوم است.

بهنام ابوالقاسم،‌ پدرام فریوسفی، پانیذ فریوسفی، پریسا پیرزاده، آنتا اشتیاقی، مهیار طریحی،کاوه صالحی و آیین مشکاتیان به عنوان نوازنده در این آلبوم با خلعتبری همکاری کرده‌اند.

503

کد خبر: 887631

وب گردی

وب گردی