دانشگاه آزاد اسلامی از سوی ستاد اقامه نماز کشور شایسته تقدیر شد

در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در بندرعباس، دانشگاه آزاداسلامی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز از سوی ستاد اقامه نماز کشور شایسته تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ستاد اقامه نماز کشور با الهام از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری بر پایه ارزیابی های به عمل آمده مبتنی بر شاخص های دستورالعمل ارزیابی ستاد اقامه نماز عملکرد سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز و فضای مجازی، برگزاری کرسی های دانشجویی و انجام پژوهشهای کاربردی با موضوعات نماز را شایسته تقدیر ارزیابی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در بندرعباس گفت: با نگاه به گذشته و وضعیت نماز متوجه می شویم که به واسطه فعالیت ها و اقدامات انجام شده توفیقاتی کسب کرده و به پیشرفت هایی نائل آمده ایم، اما این مطلوب نیست و در این زمینه باید حرکتی سازنده صورت گیرد و اقشار مختلف مردمی را با شیوه های جذاب به سوی نماز هدایت کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه نماز ساده نیست و آموزش این فریضه الهی باید همراه با تخصص باشد، گفت: ۱۳۰ نکته مهم در فریضه الهی نماز بیان شده است که توجه و رعایت هر کدام از این نکات، مسیری روشن را برای انسان نمازگزار نشان می دهد.

مسئولیت ما بهره گیری از تمام ظرفیت فضای مجازی ترویج دین است

محمد آذری جهرمی شرط تاثیرگذار در بهره گیری مطلوب از ابزار های این فضا در حوزه دین را تولید محتوا و مطالب تاثیر گذار و متناسب با ذائقه جوامع دانست و گفت: سرعت انتشار در فضای مجازی بسیار بالا است اما باید توجه داشت که این سرعت به همان اندازه که در ترویج حق استفاده می شود در ترویج باطل نیز کاربردی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر خواهان ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی هستیم، باید برای شروع به تولید پیام‌های شیوا، جذاب برای نسل جوان و تاثیرگذار بر تمام اقشار جامعه روی آوریم، افزود: مطالب و محتوای تولید شده مرتبط به دین در فضای مجازی با تولید محتوای ضد دین تقریبا برابری می‌کند و اما باید بررسی کرد چه اتفاقی افتاده که مطالب ضدفرهنگی و غیر اخلاقی بیشتر انتشار می‌یابد؟ آیا محتوای مناسب تولید‌نشده است؟ باید به این موضوع توجه داشت و ذائقه مردم را شناسایی و متناسب با آن تولید محتوا کنیم.

باید از فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بهره گیری کرد

آیت الله غلامعلی‌نعیم آبادی با بیان اینکه نماز به راحتی می‌تواند از منکرات جلوگیری کند، افزود: باید فضای مجازی مملو از نماز و مشتقات آن شود و نباید از ظرفیت بوجود آمده غفلت کنیم و گرنه دچار خسران خواهیم شد.

گفتنی است، دکتر محمد رحیم بیرقی رئیس حوزه معاونت فرهنگی و دکتر صادق شهبازی رئیس ستاد تفاهم نامه های فرهنگی و مشاور اقامه نماز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی لوح تقدیر ستاد اقامه نماز را دریافت کردند.

کد خبر: 887637

وب گردی

وب گردی