اختصاص 120هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در روستاها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال جوانان روستایی در سال 1396، مبلغ 120 هزار میلیارد ریال بودجه از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های دارای توجیه اقتصادی اشتغالزایی در روستاها، پرداخت می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید حمید کلانتری طرح‌های کشاورزی ، گردشگری ، قالیبافی ، صنایع دستی و سایر طرح ها را بر حسب شرایط و متناسب هر منطقه ذکر کرد.
معاون وزارت تعاون در ادامه تصریح کرد: از برنامه های مهم و مورد تاکید دولت این است، از همه ظرفیت استان ها و شهرستان ها برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای مختلف استفاده شود و در این راه فعالیت های خوبی هم انجام شده است.
کلانتری از دیگر طرح های جدید دولت برای ایجاد اشتغال را طرح « روستا تعاون » ذکر کرد که در قالب آن در مرحله اول در یکهزار روستا ، همین تعداد شرکت تعاونی مورد حمایت قرار می گیرد تا در زمینه اشتغال فعالیت کنند یا تعاونی های جدید راه اندازی شود.
استاندار پیشین یزد، اظهار کرد: هم اکنون در کشور 700 شرکت تعاونی دهیاری ها و 55 تعاونی توسعه شهرستان فعالیت دارد و برای ایجاد اشتغال از این شرکت ها و با پیگیری مسوولان مناطق مختلف استفاده می شود.
همچنین معاون امور تعاون وزارت تعاون، در بازدید از بافت تاریخی و فرهنگی شهر مهریز و در جمع تعدادی از مسوولان این شهرستان پنجشنبه شب ، گفت: نباید تنها به فکر امکانات و اعتبارهای دولتی بود بلکه باید از مشارکت بخش خصوصی و علاقه مندان برای سرمایه گذاری در امور مختلف استفاده کرد.
کلانتری افزود: احیای بافت های تاریخی و رونق بحشیدن به صنعت گردشگری از مسائل مهمی است که شرکت های تعاونی می توانند در نقش آفرینی آن مشارکت داشته باشند.
اوادامه داد: از سیاست های جدی دولت ، حمایت و همراهی از علاقه مندان برای ورود به سرمایه گذاری در طرح های اشتغالزا در قالب تعاونی ها و کمک به تولید است و کارهای خوبی نیز انجام شد.
این مسوول تصریح کرد: ارایه طرح های قابل توجیه اقتصادی برحسب نیاز و ضرورت در هر منطقه و شهرستان و به خصوص حوزه گردشگری در تحقق اهداف دولت و نظام از جایگاه خاصی برخوردار است.
کلانتری افزود: در مهریز ظرفیت های لازم برای توسعه شهرستان در امور گردشگری ، صنایع دستی و ورود به سرمایه گذاری در تعاونی ها با همکاری مردم و به خصوص نیروهای مجرب فراهم است.
در شهرستان مهریز از 500 اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده تاکنون 100 مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
به گفته علی اصغر صمدیانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احیای بافت های تاریخی و فرهنگی و آثار موجود شهرستان با جلب مشارکت بخش خصوصی جزو اولویت های میراث فرهنگی است که با حمایت دولت انجام می شود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفرش روز پنجشنبه به مهریز از بندر خشک بازدید کرد و نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان با حضور کلانتری برگزار شد.
همچنین مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفته بود: 1.98 درصد معادل 2 هزار و 360 میلیارد ریال از بودجه اشتغال و توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به این استان اختصاص دارد.
محمد یارمند،با بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی در بخش‌های مختلف می‌ توانند از این وام بهره ‌مند شوند، اظهار کرد: هدف دولت اجرای طرح‌ های متنوع و اختصاص وام کم ‌بهره به کارآفرینان و اشتغال فراگیر در روستاهاست.
او در تبیین قانون حمایت از اشتغال می گوید: دولت در قالب این طرح 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این منظور اختصاص داد که سهم استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته جذب ‌شد.
به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، در این طرح پنج بانک و صندوق عاملیت مشارکت پرداخت تسهیلات به روستاییان را به عهده ‌دارند و در مجموع با اعتبار ریالی بانک ها 120 هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سرمایه گذاری خواهد شد.
یارمند یادآور شد: از تسهیلات کم‌ بهره اشتغال‌زایی علاوه بر روستاها ، ساکنان شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز می‌ توانند از آن برخوردار شوند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 887720

وب گردی

وب گردی