مایک پنس به پاکستان هشدار داد

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سفری غیرمنتظره دیشب به افغانستان رفت تا با رهبران این کشور دیدار کند، وی طی این دیدار به پاکستان هشدار داد که از گروه هایی که با حکومت افغانستان می جنگند، همکاری نکند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز ، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفت تا با رهبران این کشور دیدار کند.

پنس از طریق یک هواپیمای نظامی وارد فرودگاه بگرام شد.

پنس در دیدار با اشرف غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی یکبار دیگر بر تعهد آمریکا نسبت به افغانستان تاکید کرد و پس از آن در یک دیدار از پایگاه هوایی سربازان آمریکایی، به پاکستان هشدار داد تا از پناه دادن به گروه هایی که با حکومت افغانستان می جنگند دست بردارد.

وی تاکید کرد که آمریکا تا "پیروزی نهایی" به نبرد با تروریست‌ها در افغانستان ادامه می‌دهد.

پنس همچنین تاکید کرد که همکاری پاکستان با آمریکا به نفع پاکستان است و افزود: "پاکستان برای سال‌ها به طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر پناه داده است. اما آن دوران دیگر به سر آمده است."

معاون دونالد ترامپ هشدار چند ماه پیش رئیس جمهوری آمریکا به پاکستان را تکرار کرد و گفت: "من یکبار دیگر این مساله را تکرار می‌کنم که پاکستان در مشارکت با آمریکا خیلی چیزها به دست می‌آورد. برعکس، این کشور با پناه دادن به جنایتکاران و تروریست‌ها، خیلی چیزها را از دست خواهد داد."

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود گفت که خواستار خروج سریع نیروهای ایالات متحده از افغانستان است و در ماه اوت قول دادنیروهای نظامی آمریکا را در برابر طالبان متعهد کند و اعلام کرد که ایالات متحده نیروهای بیشتری برای مبارزه در طولانی‌ترین جنگ خود در تاریخ اعزام کند .

سفر مایک پنس به افغانستان در حالی انجام شده که وی در روزهای اخیر دو بار سفر خود به مصر و رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخته بود.

کد خبر: 887752

وب گردی

وب گردی