عمیق‌تر شدن ترک‌های سه اثر تاریخی قزوین / سقف بازار شهرری ترک خورد

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: زلزله تهران به آثار تاریخی و موزه‌های استان‌های البرز، تهران، قزوین و گیلان آسیبی وارد نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد‌حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: تیم‌های کار‌شناسی استان‌های البرز، تهران، قزوین و گیلان به همراه یگان حفاظت بازدید و سرکشی‌های خود از آثار تاریخی و بررسی وضعیت موزه‌ها را از شب گذشته آغاز کردند و در روز جاری نیز ادامه داده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: نتایج برسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که خوشبختانه آثار تاریخی استان‌های البرز و گیلان و تهران در زلزله شب گذشته آسیبی ندیده‌اند اما متأسفانه ترک‌های موجود در سه اثر تاریخی مسجد پیغمبریه، مسجد جامع و کاروانسرای تاریخی در استان قزوین عمیق‌تر شده و سقف بازار شهرری نیز ترک‌هایی برداشته است.

طالبیان وضعیت موزه‌های ملی، کاخ گلستان و مجموعه‌های تاریخی‌فرهنگی سعدآباد و نیاوران را خوب ارزیابی کرد و افزود: در این موزه‌ها تمهیدات اولیه در مواجهه با هر پس‌لرزه احتمالی برای آثاری که احتمال صدمه دیدن داشته باشد فراهم شده است.

ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه روز چهارشنبه 29 دی، زمین‌لرزه‌ای به برزگی ۵.۲ درجه در مقیاس درونی زمین در ژرفای هفت کیلومتری که کانون آن سه کیلومتری ملارد بوده است، تهران و شهرهای اطراف را لرزاند.پیش از این اعلام شده بود این زلزله به بناهای تاریخی تهران و البرز آسیبی نزده است.

701

کد خبر: 887814

وب گردی

وب گردی