آتش سوزی در تالاب میقان اراک

بخش هایی از تالاب کویری میقان اراک که یکی از زیستگاه های بین المللی پرندگان مهاجر است از نیمه شب گذشته (پنجشنبه) طعمه آتش شده و و تلاش مسئولان و تیم های اطفای حریق هنوز برای مهار آتش به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ایسکانیوز مدیریت بحران استانداری استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بخشی از تالاب میقان اراک از نیمه های شب گذشته به دلایل نامعلومی آتش گرفته و سطح درگیر تاکنون به 10 هکتار رسیده است.
سعید فرخی افزود: منطقه آتش سوزی در حدفاصل فرودگاه اراک و شرکت املاح معدنی است که به طور کامل حالت باتلاقی دارد و نیروهای آنش نشانی و اطفای حریق احتمال دسترسی به آن را ندارند.
وی گفت: تلاش و رایزنی با شهرداری اراک برای تامین ماشین آلات سنگین به منظور بسترسازی برای دستیابی نیروی انسانی برای عملیات اطفای حریق در دست بررسی است و مکاتبه برای تقاضای اطفای حریق هوایی نیز به منابع طبیعی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: گروه های اطفای حریق که از بین آب های نیزار قصد رفتن به منطقه حریق را داشتند با مشکلاتی مواجه شدند و خطرات جانی برای آنان وجود دارد.
فرخی گفت: دلایل این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما به نظر می رسد عوامل انسانی و بی احتیاطی عامل آن باشد.
تالاب کویری میقان اراک با پیشینه 2 هزار ساله، از مجموعه های کم نظیر زیستگاهی در کشور و خاورمیانه است که به عنوان یکی از زیستگاه های بین المللی پرندگان مهاجر و گنجینه ای ارزشمند از سرمایه های طبیعی و تنوع زیستی مطرح است.
تالاب کویری میقان اراک یکی از 10 تالاب مهم کشور است که در 15 کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی شهر داودآباد واقع شده است.
این تالاب به عنوان یکی از مراکز مهم طبیعت گردی و پرنده نگری کشور محسوب می شود، ظرفیت دریاچه ای و کویری دارد و مامنی مهم و امن برای زیستگاه دایمی، موقت و استراحتگاه تجدید قوای پرندگان مهاجر در مرکز ایران به شمار می آید.

کد خبر: 887845

وب گردی

وب گردی