عفو بین الملل، دعوت بریتانیا از ولیعهد سعودی را محکوم کرد!

در میانه اعتراضات بین المللی در خصوص جنایات سعودی در یمن، بریتانیا از شاهزاده سعودی برای سفر به آن کشور در سال آینده دعوت نمود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری چشم خاورمیانه، سخنگوی "ترزا می" تماس تلفنی نخست وزیر بریتانیا و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در روز چهارشنبه و بررسی سفر بن سلمان به لندن در سال 2018 را تایید کرد.

بر اساس این گزارش ترزا می از آنچه وی خویشتنداری رژیم سعودی در قبال حمله موشکی اخیر حوثی ها به ریاض عنوان داشت تقدیر نمود.

این تجلیل خانم می از عربستان یک روز پس از آن صورت می گیرد که سازمان کمک های بین المللی "آکسفام" نسبت به ایجاد شرایط آخرالزمانی در یمن از سوی رژیم عربستان اعتراض کرده بود.

"مارک گولدریم" رییس اجرایی آکسفام روز چهارشنبه دو کشور آمریکا و بریتانیا را به دلیل تجهیز نظامی عربستان مسئول فاجعه انسانی یمن معرفی کرده است.

گفتنی است دولت ترزا می به دلیل خودداری از توقف فروش سلاح های نظامی به ریاض تحت فشارهای شدید داخلی و خارجی قرار دارد، اما لندن به دلیل نیاز مبرم به کسب درآمد از طریق عربستان به دلیل جبران خسارات خروج از اتحادیه اروپا همواره گوش شنوایی در برابر انتقادات نداشته است.

در همین رابطه سازمان عفو بین الملل نیز دعوت لندن را از ولیعهد سعودی محکوم کرد. این سازمان عربستان را به نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان داخلی و نیز قتل افراد بسیاری در یمن متهم کرده و بریتانیا را نیز به دلیل سکوت در قبال این جنایات مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر: 887851

وب گردی

وب گردی