کوتاهی سازمان‌های مسئول در رسیدگی به معتادان متجاهر/ ایجاد مراکز نگهداری کودکان معتاد بی‌خانمان

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در مورد ساماندهی معتادان متجاهر وزارت بهداشت و سازمان مبارزه با موادمخدر همکاری لازم را با ما ندارند و این درحالی است که صحبت از جمع‌آوری آن‌ها می‌شود‌.

به گزارش ایسکانیوز و نقل از فارس، فرید براتی سده گفت: برای کمک به معتادان متجاهر وزارت بهداشت باید درمان‌های غیردارویی را که شامل اعمال جراحی‌ است انجام دهد، اما متاسفانه در این خصوص هیچ‌گونه همکاری ندارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به صراحت اعلام کرده است که اگر بخواهد چنین اقداماتی را انجام دهد، باید در دولت مصوبه‌ای باشد تا ما را ملزم به انجام این خدمات کند.

براتی‌سده گفت: از طرفی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز فقط اعتبارات را در اختیار ما می‌گذارد که آن هم کافی نیست، چرا که میزان اعتبارات با توجه به حجم مشکلات و تقاضاهایی که از استان‌ها برای مرکز ماده ۱۶ ارائه می‌شود؛ کفایت نمی‌کند.

وی گفت: بهزیستی در رابطه با معتادان متجاهر درمان کننده است و نه نگهداری‌کننده و زمانی که معتاد درمان شد، باید ترخیص شود و اگر می‌خواهند از معتادان نگهداری شود، مسئولان کشور باید به طور ویژه‌ای این مسئله را در دستور کار قرار دهند و این کار بهزیستی به تنهایی قادر نیست.

براتی با بیان اینکه معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال نیز در کشور وجود دارد ادامه داد: مراکز نگهداری برای کودکان معتاد بی‌خانمان در کشور ایجاد شده که این مراکز در زاهدان، خراسان شمالی، تهران و البرز در حال فعالیت هستند.

701

کد خبر: 887858

وب گردی

وب گردی