درآمد و سفره مردم را چقدر افزایش دادید که دوباره می خواهید هزینه ای دیگر بر آنها تحمیل کنید؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه پیشوا تاکید کرد: مگر درآمد و سفره مردم را چقدر افزایش دادید که الان دوباره می خواهید هزینه ای دیگر بر آنها تحمیل کنید؟ افزایش حامل های انرژی اگر درست مدیریت نشود به تورم و گرانی ها دامن می زند و دولت نمی تواند تبعات آن را در دیگر بخش های اقتصاد کنترل کند.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مجتبی عبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

أعوذ بالله من نفسی و من شر الشیطان اللعین الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین

ضمن عرض سلام و ارادت محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)؛ عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما نمازگزاران و مردم شریف، متدین، انقلابی و شهید پرور شهرستان پیشوا.

خدای متعال را شاکرم، که امروز شرایطی مهیا شد، تا در خدمت شما مردم بزرگوار پیشوا باشم. لازم می دانم در ابتدا از امام جمعه محترم و همچنین مسئولین بزرگوار ستاد نماز جمعه که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادند، تشکر و قدردانی کنم.

شهر پیشوا مبدأ تحولات مهم و تأثیرگذار در طول تاریخ انقلاب اسلامی می باشد. دی ماه برای مردمان این خطه خاطره انگیز است. در دوران انقلاب که بصیرت و ولایت مداری را به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند و پس از آن نیز در دی ماه 88 با بصیرت و زمان شناسی بی نظیر خود ثابت کردند پایبند به آرمان های انقلاب هستند.

در آستانه 9 دی قرار داریم. روزی که یادآور برچیده شدن بساط فتنه ای عظیم در کشور است. 9 دی روز بصیرت و میثاق مردم با ولایت و روزی که رهبر معظم انقلاب درباره آن فرمودند:« این روز در تاریخ خواهد ماند.» این روز در تاریخ ماندگار شد تا درس عبرتی بر ما باشد که اندکی غفلت فتنه ها و خسارات عظیمی در پی دارد.

در سال 88 یک عده افراد معلوم الحال انتخابات را بهانه کردند و اصل نظام را هدف قرار دادند. آنها 8 ماه کشور را به آشوب کشیدند و هزینه ای سنگین بر کشور تحمیل کردند. اما فتنه پس از انتخابات، برخلاف انتظار دشمن بصیرت ملت را بیشتر کرد. بصیرت بالاخص در شرایط فتنه که کار دشوارتر و تشخیص سخت تر است، خیلی مهم است. اگر بصیرت نباشد، انسان ولو با نیت خوب، گاهی در مسیر اشتباه قدم می گذارد. در آن ایام به تعبیر مقام معظم رهبری جز نیروی ایمان، غیرت، همت و بصیرت چیز دیگری نمی توانست فتنه ها و آشوب ها را خاموش کند.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 9 دی نشان از بصیرت، هوشیاری، غیرت دینی و انقلابی مردم بود که مشت محکمی به دهان فتنه گران زد و موجب روسیاهی سران فتنه شد.

در 9 دی مردم روی پای خود ایستادند و استقامت کردند و نتیجه ی آن را هم دیدند. اما هر موقع وابستگی به غیر ایجاد شد، هر موقع به دیگران چشم دوخته شد، هر موقع مقاومت جای خود را به ضعف در برابر غیر داد، فشار، تهدید، تحریم و سختی ها آغاز شد. بنابراین تاریخ مایه عبرت است. نباید افرادی که سابقه دام زدن به اینچنین وقایع را داشتند تحت عناوین مختلف در دستگاه اجرایی بکار گرفت. چرا که مردم انقلابی با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند و هر کس را که هزینه به نظام اسلامی تحمیل کند از قطار انقلاب پیاده خواهند کرد. امت حزب الله در مقابل جریان های انحرافی که سعی در خارج کردن انقلاب از ریل اصلیش را دارند ایستادگی کرده و در بزنگاه ها و انحراف ها با پیروی از ولایت آتش فتنه بدخواهان نظام را خاموش خواهند کرد.

به قول سردار شهید محمد بروجردی :« وجود امام، امروز برای ما معیار است، راه او راه سعادت و انحراف از راهش خسران دنیا و آخرت است و من با تمام وجود این اعتقاد را دارم که شناخت و مبازره با جریان هایی که بین مسلمین سعی در به انحراف کشیدن انقلاب از خط اصیل و مکتبی آن را دارند، به مراتب حساس تر و سخت تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریکاست. وصیتم به برادران این است که سعی کنند توده مردم را که عاشق انقلاب هستند، از نظر اعتقادی و سیاسی آماده کنند که بتوانند کادرهای صادق انقلاب را شناسایی کنند و عناصری که جریان های انحرافی دارند، بشناسند که شناخت مردم در تداوم انقلاب حیاتی است.»

نکته دیگر در رابطه با لایحه بودجه 97 می باشد. در این رابطه افراد صاحب نظر و دلسوزان نسبت به بودجه 97 نقدهایی دارند که دولت محترم باید به آنها توجه کند. دولت در بودجه اعتبارات سال 97 سهم برخی دستگاه ها و موضوعات را همچون آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی کاهش داده است. به طور مثال سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور به 2/8 درصد رسیده، با این وضع می توان گفت که تحول خاصی در آموزش و پرورش ایجاد نخواهد شد و متاسفانه این نوع نگاه های هزینه ای به آموزش و پرورش ضربه خواهد زد در صورتی که هر گونه هزینه در آموزش و پرورش به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرمایه گذاری برای آینده است. از طرف دیگر در بودجه سال آینده متأسفانه فشارهایی نظیر افزایش حامل های انرژی برای مردم پیش بینی شده است. این در صورتی است که افزایش قیمت حامل های انرژی باعث بوجود آمدن فشار مالی مضاعف بر مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر خواهد شد.

یکی از آقایان مسئول در اظهار نظری گفت: « برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است.» حال سوالی که مطرح می شود این است که در سال های گذشته با افزایش قیمت بنزین چقدر کار ایجاد شده است؟ و چند نفر سر کار رفته اند؟ مگر درآمد و سفره مردم را چقدر افزایش دادید که الان دوباره می خواهید هزینه ای دیگر بر آنها تحمیل کنید؟ افزایش حامل های انرژی اگر درست مدیریت نشود به تورم و گرانی ها دامن می زند و دولت نمی تواند تبعات آن را در دیگر بخش های اقتصاد کنترل کند. همچنین دولت در مسأله حذف 30 میلیون از یارانه بگیرها که مشکلات گسترده ای ایجاد می کند و دردی از دردهای مردم را دوا نمی کند، برنامه دقیق ارائه کند چرا که به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع در خصوص دارایی افراد طرح حذف یارانه افراد، پر از ابهام است و باید مشخص گردد که کاهش یارانه بگیرها در چه ساختاری قرار خواهد گرفت. بنابراین نیاز هست در بودجه سال 97 یک شفاف سازی صورت گیرد. همچنین از نمایندگان مجلس انتظار می رود با کارشناسی دقیق در این لایحه، حل مشکلات مردم را در نظر گرفته و اتفاقی که در تصویب سریع برجام صورت گرفت در بودجه سال 97 تکرار نگردد.

موضوع آخر در رابطه با لفاظی های آمریکا در مورد قدس شریف است. پس از شکست های پیاپی داعش و حامیان منطقه ای آنها و هیاهوی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه پروژه های جدیدی در منطقه برنامه ریزی شد. یکی از این موارد جداسازی اقلیم کردستان از عراق بود که با هوشیاری و همکاری کشورهای منطقه این توطئه در نطفه خفه شد. مورد دیگر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا بود. تصمیمی که تجاوز آشکار به حق و حقوق غیرقابل انکار ملت فلسطین بود. چرا که فلسطین متعلق به فلسطینی هاست و قدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود.

تصمیم احمقانه ترامپ باعث شد که دوباره فلسطین مهم ترین مسئله جهان اسلام و محور انسجام مسلمانان برای مقابله با رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی واقع بشود و اسرائیل را به زوال خود به همین زودی ها نزدیک کند.

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خطای محاسباتی، اشتباه راهبردی و حماقت تاریخی بود که باعث شد به طور خودجوش تمام دنیا نسبت به مسئله فلسطین به پا خیزد. و دیروز با رأی قاطع مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه ضد تصمیم ترامپ به تصویب برسد.

در پایان مجدد از زحمات ستاد نماز جمعه شهر پیشوا و امام جمعه محترم حجت الاسلام والمسلمین باقری به دلیل قرار دادن این فرصت در اختیار دانشجویان انقلابی در جهت اجرای فرامین مقام معظم رهبری کمال تشکر و قدردانی را دارم و همچنین از شما مردم متدین و انقلابی که این چند دقیقه وقت شریف خود را به حقیر داده و اطاله کلام نمودم، سپاس گذارم.

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

کد خبر: 887903

وب گردی

وب گردی