بسیاری از معلمان با شیوه نظام ارزشیابی توصیفی آشنا نیستند

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از معلمان با شیوه نظام ارزشیابی توصیفی آشنا نیستند، گفت: باید تنوع مدارس در دوره متوسطه اول کاهش یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر در خصوص «ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان دوره ابتدایی»، اظهار داشت: این ارزشیابی یک جریان سالم‌سازی بود که وارد آموزش و پرورش شد و تأثیرات خوبی تا حال حاضر داشته است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های ارزشیابی توصیفی این است که نظام ارزشیابی بعد از دوره ابتدایی با آن هماهنگ نشد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش یادآور شد: چالش دیگر در این خصوص، این موضوع است که با توجه به اینکه ارزشیابی توصیفی نظامی است که باید در آن از همه آزمون‌ها استفاده شود، اما متأسفانه بسیاری از معلمان به این شیوه آگاه نیستند.

عمادی اضافه کرد: به نظر بنده باید گروه‌های آموزش ابتدایی فعال‌تر شوند و دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید جزو ساعت کار و حق‌التدریس محاسبه شود و در جاهایی که رهبران آموزشی داریم، باید به موضوع ارزشیابی توصیفی توجه لازم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تنوع بسیار زیاد مدارس در متوسطه اول باید کاهش یابد، گفت: اصلاح این موضوع ابتدا باید در سطح ستاد آموزش و پرورش اتفاق افتاد و باید اراده‌ای مافوق وزارت آموزش و پرورش و در حد مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد و به این مسئله ورود پیدا کند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص ارائه راهکار در جهت تقویت نظام ارزشیابی توصیفی خاطرنشان کرد: باید آموزش معلمان تقویت شود؛ ضمن اینکه تنوع مدارس در متوسطه اول کاهش یابد و این دوره باید مثل دوره ابتدایی باشد.
706

کد خبر: 887987

وب گردی

وب گردی