فقدان سند ملی مقابله با مخاطرت شهری، بزرگترین مشکل پایتخت است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مردم باید در وهله اول مخاطرات را شناخته و نحوه کاهش مخاطرات را بیاموزند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،احمد صادقی، با بیان اینکه مهم ترین اقدامات سخت افزاری برای پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران چیست، گفت: باید دو اصل اساسی را در نظر بگیریم، چراکه مهمترین اقدامات سخت افزاری همین دو اصل هستند. اولین اصل مقاوم سازی است و دومین اصل، آماده سازی مردم است. از آنجا که پروسه مقاوم سازی هم زمان بر است و هم بسیار هزینه بر، باید به هیچ وجه از آماده سازی مردم غافل نشویم.

وی ضمن اشاره به اینکه مردم باید در وهله اول مخاطرات را بشناسند، اظهار کرد: بعد از آن که در وهله اول مخاطرات را شناختند، باید بتوانند نحوه کاهش مخاطرات را بشناسند و در ادامه آموزش‌های لازم برای کاهش مخاطرات و تلفات را دیده باشند. دستگاه‌های مختلف نیز باید کماکان خود را آماده تر و بیشتر از قبل تجهیز کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص اینکه سازمان مدیریت بحران شان ستادی دارد و سازمان های صف در این حوزه باید همکاری های لازم را داشته باشند، تشریح کرد: همکاری سازمان های عمل کننده و صف در این حوزه یک مبنای قانونی بسیار محکم دارد. شورای هماهنگی مدیریت بحران در حال شکل گیری است و همه دستگاه های مرتبط حول محور شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار می گیرند. در شورای هماهنگی تمام سازمان های مرتبط و عمل کننده باید هماهنگ شده و آمادگی خود را برای بحران بالا برند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هماهنگی میان سازمان‌های مرتبط وجود دارد و مصوبات به خوبی اجرا می‌شوند، اضافه کرد: اما نکته اصلی تر به کمبود منابع و نبود سند ملی مقابله با مخاطرات شهری مربوط می‌شود و همان طور که از نام سند پیداست این سند ملی است و باید در مقیاسی کلان تر از شهر تهران تدوین شود.

صادقی در پایان با بیان اینکه بزرگترین عبرت زلزله کرمانشاه برای تهران چه بود، خاطر نشان کرد: بزرگ ترین عبرت کرمانشاه برای تهران این است که ساختمان های مقاوم بسازیم پس باید شهرمان را بهتر و مقاوم تر بسازیم و سامانه ای قدرتمند برای فرماندهی حادثه داشته باشیم، چیزی که متاسفانه در کرمانشاه وجود نداشت.
706

کد خبر: 888009

وب گردی

وب گردی