فتنه ۸۸ یک جنگ احزاب مدرن و چند وجهی برای اضمحلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود

مراسم معارفه مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز با حضور مسئولین کشوری و جمعی از دانشجویان در مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در آغاز این مراسم، سردار غیب پرور با عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله حائری شیرازی و شهادت شهید خوش لفظ، به بیان واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و خاطراتی از عملیات کربلای چهار و پنج پرداخت و گفت: اگر از آنچه شهدا برای آن جان دادند غفلت کنیم، معلوم نیست عاقبت به خیر شویم.

وی با اشاره به حماسه با شکوه ۹دی پس از فتنه سال ۸۸ گفت: خیلی‌ها تلاش کردند و می‌کنند که حماسه ۹دی به تدریج فراموش شود، اما بچه‌های جبهه انقلاب نباید اجازه دهند این حماسه به فراموشی سپرده شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح طراحی دشمن در انجام فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: از سال ۱۳۸۴ فتنه را طرح‌ریزی کردند تا اصل نظام را هدف قرار دهند. هسته اضمحلال انقلاب اسلامی را حول موضوع انتخابات قرار دادند.

وی به انواع حمایت‌های مالی، سیاسی و آموزشی دشمنی در جریان فتنه ۸۸ پرداخت و گفت: فتنه ۸۸ یک جنگ احزاب مدرن و چند وجهی برای اضمحلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

غیب پرور افزود: سلطنت‌طلبان، صهیونیست‌ها و فریب‌خوردگان داخلی عوامل بروز فتنه بودند، فتنه‌ای چند وجهی که ابعاد اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی وسیعی داشت.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند فتنه را در اشتباه سه یا چهار نفر خلاصه کنند، اما فتنه ابعاد وسیع تری داشت. جنس مردم ما از جنس کربلای ۴ و ۵ بود که نتوانستند این فتنه را به سر منزل برسانند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بازنگری اتفاقات فتنه ۸۸ را به دانشجویان بسیجی توصیه کرد و افزود: یکبار دیگر ببینیم چه اتفاقی افتاد در فتنه ۸۸. انقلاب می‌ماند چون صاحب دارد و شرط آن این است که در میدان باشیم.

وی افزود: برای در میدان بودن روی صندلی پست و مقام نشستن مهم نیست، ما سربازانی هستیم در پازل انقلاب اسلامی و باید رفتار مجاهدانه برای حفظ آن داشته باشیم.

غیب پرور تصریح کرد: حیات انقلاب اسلامی حرکت و خدمت بی‌هیاهو می‌خواهد و این خدمت بی‌هیاهو یکی از جلوه‌های بسیج است و این شجره مبارک با جمعیت پنج میلیونی وظیفه سنگینی در حفظ انقلاب در محیط دانشگاهی دارد.

وی سیاست زدگی دانشجویان را امری منفی دانست و گفت: دانشجو نباید سیاست زده شود. ما نیازمند رویکرد جدیدی در بسیج دانشجویی هستیم؛ باید به سمتی برویم که برای حل مسائل اجتماعی تلاش کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین موفقیت بسیج را موفقیت نظام دانست و گفت: آقای گودرزی ۱۸ سال در بسیج دانشجویی خدمت کرده است و از این پس در مسئولیت جدیدی خدمت خواهد کرد، آنچه انجام داده نزد خدای متعال محفوظ است و ما از ایشان تشکر می‌کنیم که علیرغم مشکلات موجود کار خود را انجام داد. به آقای نیک روش کمک کنید از ایشان خواستم با تیم خودش بیاید.

پس از پایان سخنان سردار غیب پرور از داوود گودرزی رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی با اهدای لوحی تقدیر شد و حکم مسئولیت به دکتر نیک روش رییس جدید سازمان بسیج دانشجویی اهدا شد.

کد خبر: 888012

وب گردی

وب گردی