حمایت  وزارت راه و شهرسازی و  بانک مسکن از شرکت های دانش بنیان/ دانشجویان به دنبال کارآموزی و کسب تجربه باشند

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط فعلی، استارتاپ ‌ها و همینطور شتاب دهنده ها در اقتصاد دنیا بسیار تاثیرگذار هستند اما متاسفانه تاکنون این شرکت ها در ایران جایگاهی برای خود دست و پا نکرده‌اند.

محمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به آخرین همکاریهای این مرکز با شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: طی چند وقت اخیر مذاکراتی با شرکت های دانش بنیان در حوزه های مربوط به زلزله انجام شد و همچنین اقدامات مشترکی از سوی مرکز تحقیقات در زمینه حمل و نقل با این شرکت ها صورت گرفته است.

او در ادامه بیان کرد: اکنون به دنبال مذاکرات و اقداماتی جهت همکاری مشترک با این شرکت ها هستیم تا بتوانیم زمینه های لازم برای استفاده از تجربیات این شرکت ها در حوزه راه و شهرسازی فراهم کنیم و د ر همین خصوص طی چند روز گذشته جلساتی با معاونت فنی ریاست جمهوری برگزار شد تا مبانی لازم برای همکاری بیشتر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت های دانش بنیان امکان پذیر شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی از طریق بانک مسکن شرایطی را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان فراهم کرده که طی جلسات و صحبت های انجام شده قرار است تا از طریق استقرار یک سری از شرکت ها زمینه استقبال از همکاری با شرکت های دانش بنیان امکان پذیر شود.

شکرچی زاده با تاکید بر جایگاه استارتاپ ها در سایر کشورهای دنیا اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی، استارتاپ ‌ها و همینطور شتاب دهنده ها در اقتصاد دنیا بسیار تاثیرگذار هستند اما متاسفانه تاکنون این شرکت ها در ایران جایگاهی برای خود دست و پا نکرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال انجام اقداماتی برای پیدا کردن جایگاهی ویژه‌ی شرکت های دانش بنیان در ایران هستیم و باید گفت شرکت های دانش بنیان در کنار تلاش های خود نباید روی حمایت های دولت حساب باز کنند بلکه بیشتر باید به فکر افزایش بازار تقاضا باشند.

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: به اعتقاد من زمینه همکاری و فعالیت با این شرکت ها مهیاست ولی آنطور که شایسته شرکت های دانش بنیان است به آنها بها داده نشد.

او با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان در کشور از اشتغال پایدار برخوردار نیستند، افزود: دانشجویان نیاز به اشتغال دارند و بیشتر باید به دنبال کارآموزی و کسب تجربیات از مجموعه ها باشند؛ بنابراین به دانشجویان باید به گونه ای نگاه شود که به دنبال کسب تجربیات هستند تا اینکه اشتغال پایدار داشته باشند.

شکرچی زاده اظهار داشت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یک سری از همکاری ها را با شرکت های دانش بنیان آغاز کرده و در صورتی که دیگر شرکت ها تجربیات خوبی را جهت بهبود فعالیت ما داشته باشند از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان اطلاعات مناسبی را در زمینه قیر و آسفالت در اختیار مرکز تحقیقات گذاشته است، گفت: در حال حاضر به خوبی از اطلاعاتی که شرکت های دانش بنیان در اختیار ما گذاشته‌اند، بهره برده‌ایم اما همکاری ها با این شرکت ها آنطور که مورد رضایت ما است به اجرا نرسیده و بیشتر به دنبال شرکت هایی هستیم که قادر باشند اطلاعات لازم در زمینه مسکن و راه را در اختیار ما بگذارند.

401

کد خبر: 888051

وب گردی

وب گردی