۱۲.۳ درصد مردم کشور بیسوادهستند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طی ۳ سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۲۹ نفر بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست خبری که امروز برگزار شد، به برنامه های هفته نهضت سوادآموزی که از امروز آغاز شده و تا ۸ دی ماه ادامه دارد، اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین روز هفته نهضت سوادآموزی، روز "سوادآموزی و رسانه های جمعی" نام دارد که در این روز در استان ها، عملکرد نهضت سوادآموزی طی نشست خبری اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه سوم دی ماه روز "سوادآموزی و مشارکت همه جانبه" نام دارد، ادامه دارد: بیش از ۳۳ تفاهم نامه همکاری با دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به امضا رساندیم و سالانه ۵۷۰ مؤسسه غیردولتی با استان ها و شهرستان ها قرارداد همکاری امضا می کنند.

باقرزاده، چهارم دی ماه را روز "سوادآموزی، خانواده و فرهنگ کتابخوانی" ذکر کرد و افزود: در این روز نشست مشترک مدیران سوادآموزی با معاونت زنان و خانواده و مشاوران دستگاه های اجرایی و مدیران کل زنان استانداری ها برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کتاب داستان یک زندگی در سراسر کشور توزیع می شود.

باقرزاده بیان داشت: طرح سوادآموزی افراد بیسواد ۱۰ تا ۱۹ را اجرا می کنیم که طی سه سال گذشته ۴۵ هزار و ۴۲۹ نفر شناسایی کرده و جذب کردیم.

وی گفت: نظارت جدی بر روند ثبت نام داریم و اگر فردی سواد داشته باشد، در کلاس نهضت ثبت نام کند، به محض اطلاع برخورد می کنیم.

باقرزاده ادامه داد: هیچ آموزش دهنده ای به دلیل شرکت در تجمعات و مراجعه به سازمان و وزارتخانه کلاسش منحل نشده است.
706

کد خبر: 888093

وب گردی

وب گردی