راه اندازی پرتال پاسخگویی به شبهات  دینی

مسئول روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی از رونمایی پرتال پاسخگویی به شبهات از سوی این مؤسسه خبر داد.

به گزارش ایسکاینوز، امیر رهبر مسئول روابط عمومی مؤسسه غدیرشناسی درباره اهداف شکل‌گیری آن مؤسسه گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی درباره اهمیت موضوع غدیر فرمودند: «در کار غدیر باید هدف را مشخص کرد. بنشینید و واقعاً روی مسائل فکر کنید. برای این کار وقت بگذارید.».

وی افزود: دشمن پس از تجربه حمله نظامی و تحریم‌های اقتصادی بر علیه ملت ایران، تنها راه تحقق اهدافش را در جنگ نرم و استحاله فرهنگی ملت ایران می‌داند. مرزها در جنگ نرم، مرز اعتقادی است. سلاح و تجهیزات این نبرد، قلم‌ها، بیان‌ها و فضاهای رسانه‌ای است که ذهن، فکر و اندیشه‌ هر مسلمانی را هدف می‌گیرد. این نبرد مانند جنگ‌های نظامی، مجروح، مصدوم، کشته و آواره از خانه و کاشانه دارد؛ با این تفاوت که در نبرد فرهنگی، این اتفاقات در ذهن و جان مخاطب شکل می‌گیرد و شیعه‌ مؤمن و معتقـد را از پای درمی‌آورد و آرام آرام، افراد و به تبع آن جامعه را نابود خواهد کرد.

رهبر اظهار کرد: از آنجایی که این نبرد بسیار هوشمندانه انجام می‌گیرد، مقابله با آن نیز هوشمندی و ظرافت خاصی می‌طلبد. به‌تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، عرصه جنگ نرم «بصیرتی عمارگونه» و «استقامتی مالک ‌اشتروار»می‌طلبد؛ به طوری که در این عرصه باید برنامه داشت و نیز مجاهدت و استقامت کرد.

مدیر روابط عمومی موسسه غدیرشناسی اضافه کرد: اگر نظرات و بیانات هوشمندانه مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم نبود، شاید سخن از این نبرد هویّت‌سوز، بسیار سخت و غریب می‌شد، از این رو مؤسسه غدیرشناسی با مدیریت آیت‌الله سعید شاه‌آبادی در راستای تقویت بنیه اعتقادی و مقابله در برابر جریانات تکفیری و وهابیون، جریان‌های انحرافی و التقـاطی، فرقه‌ها و نحله‌های نوظهور و کاذب، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آشنایی با مبانی فکری و فرهنگی اصیل شیعه برای ارگان‌ها و مؤسسات و مراکز مختلف و عموم مردم می‌کند. بدیهی است اساتید مؤسسه غدیرشناسی در بیان آموزه‌های مکتب ولایت، تمام تلاش خود را جهت حفظ وحدت و آرامش میان شیعیان و برادران اهل‌ تسنن به کار می‌گیرند و از این رهگذر، هیچ خدشه‌ای بر وحـدت بین امت اسلامی وارد نخواهد آمد.

امیر رهبر درباره فعالیت‌های آینده مؤسسه غدیرشناسی گفت: مؤسسه غدیرشناسی بر آن است تا با ارائه دوره‌ها و کارگاه‌های کوتاه مدت (کارگاه عمومی) و میان مدت (کارگاه تخصصی) برای پیروان مکتب ولایت، گامی در جهت معرفت‌افزایی آنان در حوزه مباحث اعتقادی و دینی و خصوصاً «امام‌شناسی» برداشته و با ارائه پاسخ‌های علمی به این شبهات، به دور از هرگونه تفرقه‌افکنی و خدشه به اصل مهم «وحـدت بین مذاهب اسلامی»، آنان را برای حضور در مناظره‌های علمی با مخالفان مکتب ولایت آماده سازد. از این رو برنامه‌های خوبی در زمینه ایجاد پایگاه پاسخگویی به شبهات در حال راه‌اندازی است که در این زمینه از اساتید به نام کشور استفاده می‌شود.

502

کد خبر: 888145

وب گردی

وب گردی