مطالبه‌گری در جامعه معلولان افزایش یابد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات بیمه‌ای پایه گسترده نیست و بیمه خدماتی مانند گفتار درمانی و کاردرمانی را پوشش نمی‌دهد و باید مطالبه‌گری در جامعه معلولان افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان گفت: با وجود تسهیلات و امکانات موجود برای معلولان باید تلاش کنیم تامطالبات معلولان و حلقه مفقوده خدمات توان بخشی را احیاء کنیم.


وی گفت: خدمات بیمه ای پایه گسترده نیست و بیمه خدماتی مانند گفتار درمانی و کاردرمانی را پوشش نمی دهد و مطالبه گری باید در جامعه معلولان افزایش یابد و به عنوان یک حق از دولتمردان و مجلس پیگیری شود.


محسنی بندپی با بیان اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان نسبت به سال 83 تغییرات چشمگیری داشته است تصریح کرد: در لایحه ‌قبل، التزام و تعهد دستگاه ها وجود نداشت و دولت نیز پای کار نبود. مواردی نظیر معیشت معلولان، تشکیل شورای عالی معلولان، تشکیل صندوق کارفرمایان و پرداخت حق بیمه معلولان و حق عدم کارایی و استخدام 3 درصدی از جمله این موارد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین بر تصویب کامل لایحه حمایت از حقوق معلولان پیش از تصویب لایحه بودجه 97 به منظور تخصیص بودجه به این لایحه، تاکید کرد.
706

کد خبر: 888148

وب گردی

وب گردی