تذکر استاندار به مدیران برای بهره مندی از بانوان در مناصب مدیریتی

استاندار خراسان شمالی در تازه ترین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خطاب به مدیران استانی و شهرستانی برای بهره مندی بیشتر آنان از بانوان توانمند در مناصب مدیریتی تذکر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی در این نشست با اشاره به سیاست های ابلاغی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: مطابق تعهدات اسناد بالادستی باید تا پایان برنامه ششم توسعه سهم زنان در مدیریت کشور افزایش و به ۳۰ درصد برسد بنابراین مدیران استانی و شهرستانی باید این سیاست را در دستور کار خود قرار دهند و گام های عملی بیشتری در این حوزه بردارند.

وی با تاکید بر این که برای انتخاب مدیران در مناصب مختلف در شرایط مساوی و حتی پایین تر از مساوی اولویت با بانوان است، افزود: حل مسائل و مشکلات در حوزه بانوان نیازمند نگاه ویژه است و طرح های مطالعاتی این حوزه باید کارشناسی و مبنای کارها باشد.

صالحی در ادامه تعامل و هم افزایی را لازمه توسعه استان دانست و تصریح کرد: تعریف ردیف اعتبار برای راه آهن شیروان- مشهد و گرگان- بجنورد در بودجه ٩٧ ماحصل تلاش ها و پیگیری ها و حرکت جمعی مسئولان، مدیران و نمایندگان استان است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که از انتقادات کارشناسی که با اطلاعات جامع و کامل همراه باشد استقبال می کنیم، افزود: در برخی موارد افراد بدون اطلاع از تلاش ها به ارائه مطالبی می پردازند. وی ادامه داد: برخی افراد، مسئولان استان را نسبت به محور مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان کم توجه تلقی می کنند و این در حالی است که 40 کیلومتر از این محور در سال های 92 تا 96 زیر بار ترافیک رفته است.

صالحی مطرح کرد: 12 کیلومتر دیگر از این محور نیز آماده بهره برداری است و 8 کیلومتر هم در دست اقدام است و در صورت تسریع در امور تا پایان سال مجموعا 20 کیلومتر دیگر زیر بار ترافیک می رود و این در حالی است که تا سال 92 تنها 15 کیلومتر از این محور به بهره برداری رسید.

وی با یادآوری نگاه ویژه دولت به اشتغال و توسعه فضای کسب و کارادامه داد: سهم خراسان شمالی از طرح ملی اشتغال فراگیر 9هزار و 921 نفر است که امسال ایجاد 10 هزار شغل در دستور کار استان قرار گرفت و این هدف باید تا پایان سال تحقق یابد و سال آینده بر تعداد آن افزوده شود

استاندار به پیگیری های مسئولان برای حل مشکلات استان اشاره داشت و گفت: در چند روز گذشته سهام پتروفرهنگ #پتروشیمی خراسان خریداری شد و بر این اساس و با تاکید علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای طرح توسعه پتروشیمی بجنورد شتاب خواهد گرفت.

صالحی خاطرنشان کرد: در دیدار اخیر با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به نقطه یابی و جانمایی شانه راه، پارکینگ و سرویس بهداشتی مورد نیاز محور مواصلاتی بجنورد به جنگل گلستان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی استان تاکید شد.

وی بر رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان استان در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد و افزود: علاوه بر تعیین تکلیف عادی و قانونی منطقه ناظر آباد بجنورد برای اینکه در حریم شهر یا روستا باشد، باید راهکار چگونگی پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان این منطقه هرچه سریعتر بررسی شود.

در این نشست سند جامع راهبردی مسائل زنان خراسان شمالی با رای حداکثری اعضاء جلسه به تصویب رسید و در این مورد، مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند و با مشکلات عدیده ای در حوزه آسیب های اجتماعی، اشتغال، تعیلم و تربیت و... گریبانگیر هستند که این سند با هدف شناسایی مشکلات زنان استان و ارائه راهکارهای کارشناسی برای حل این دغدغه هاست.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم اظهار داشت:تاکنون ۶۱ درصد اعتبارات جاری و ۳۸.۳ درصد اعتبارات تملک عمرانی خراسان شمالی تخصیص یافته است و همچنین از ردیف اعتبارات سفر رهبری 103 میلیارد تومان تامین شده و اما تاکنون تخصیصی انجام نشده است.

مجید پورعیسی افزود: امسال اعتبارات تملک عمرانی استان در ردیف های مختلف افزون بر 570 میلیارد تومان است که تاکید ما برای توزیع و تخصیص اعتبارات متناسب با پروژه های اولویت دار استان بوده است.

طرح تجهیز و راه اندازی بخش آنالیز دستگاهی آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، طرح جامع پدافند غیرعامل، طرح سند جامع راهبردی مسائل زنان و طرح دانشنامه فرهنگ و تمدن استان با حداکثر آراء به تصویب رسید.

901

کد خبر: 888151

وب گردی

وب گردی