تجاری سازی ایده های شرکت‌های دانش‌بنیان در پژوهشگاه صنعت نفت/ به دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری تسهیلات ارائه می شود

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت تسهیلاتی برای تردد دانشجویان ارشد و دکتری ایجاد کرده است و همچنین تخفیف های بسیار زیادی برای استفاده از تجهیزات پژوهشگاه ارائه دادیم تا اساتید راهنمای دانشگاه‌ها و دانشجویان دکتری و ارشد با سهولت بیشتر از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به سابقه ای که دارد از نظر تجهیزات مدرن و نیروی انسانی این شرایط را دارد که در تمام بخشها فعالیت کند.

او تصریح کرد: ماموریت اصلی پژوهشگاه ارائه خدمات دانش فنی به صنعت نفت در بخش‌های مختلف نفت است تا صنعت نفت بتواند به سمت شرکتهای دانش بنیان و یک صنعت فن‌آور محور حرکت کند.

توفیقی با اشاره به اهمیت نفت در اقتصاد کشور گفت: پژوهشگاه صنعت نفت از دیرباز قراردادهای مختلفی با صنعت و دانشگاه منعتقد کرده است و یکی از سیاست اصلی بنده، توسعه همکاری پژوهشگاه با دانشگاه های کشور است. با توجه به اینکه پروژه هایی که صنعت نفت انجام می‌شود هم مربوط به مسائل دانش بنیادی است و هم دانش کاربردی تا توسعه تکنولوژی. سیاست ما این است که پژوهشگاه بتواند در پروژه های کلان بخش‌هایی را به دانشگاه‌ها واگذار کند. تا به جای پژوهش، بیشتر مدیریت کند و نتایج را از دانشگاه‌ها دریافت و در اختیار صنعت قرار دهد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: این سیاست به جد دنبال می شود و ما در حال حاضر با چندین دانشگاه از جمله صنعتی شریف، تربیت مدرس و شهید بهشتی جلساتی را برگزار کردیم. بنابراین ما این دانشگاه‌ها را با پژوهشکده هایی که در صنعت نفت فعالیت می‌کنند مرتبط کردیم تا از همکاری متقابل آنها استفاده کنند.

او تصرح کرد: پژوهشگاه صنعت نفت تسهیلاتی برای تردد دانشجویان ارشد و دکتری ایجاد کرده است و همچنین تخفیف های بسیار زیادی برای استفاده از تجهیزات پژوهشگاه ارائه دادیم تا اساتید راهنمای دانشگاه‌ها و دانشجویان دکتری و ارشد با سهولت بیشتر از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

توفیقی اضافه کرد: همچنین با دانشگاه‌های خارجی و بین‌المللی همکاری‌هایی را در جهت توسعه دانش و فناوری انجام دادیم که از جمله آنها کشورهای فرانسه، کره جنوبی، چین و روسیه ارتباطاتی داشتیم تا پژوهشگاه صنعت نفت بتواند به عنوام شبکه ای از مراکز پژوهشی گسترده در کشور معرفی شود. پژوهشگاه صنعت سابقه طولانی در بسیاری از پژوهش ها دارد و پژوهش‌هایی که انجام می دهد در تلاش است که از توان دانشگاه‌ها استفاده کند.

او تاکید کرد: برای ما اصلا فرقی ندارد که چه دانشگاه آزاد و یا دولتی اگر توانایی و ظرفیت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، در ارتباط با ماموریت های صنعت نفت داشته باشند ما استقبال می کنیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه به فکر همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستم و هم اکنون سه شرکت دانش بنیان ما در پژوهشگاه نفت فعالیت می کنند. بنا داریم این بخش را توسعه دهیم تا دانشی که در پژوهشگاه صنعت نفت تولید می‌شود، توسط این شرکت‌ها تجاری سازی شود.

402

کد خبر: 888180

وب گردی

وب گردی