افتتاح مرکز دیابت در بیمارستان بعثت همدان

مدیرعامل انجمن دیابت همدان گفت: با افتتاح مرکز دیابت در فضای بیمارستان بعثت، از این پس بیماران شناسایی شده به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، صغری کوثری ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز دیابت همدان، اظهار داشت: مرکز دیابت همدان در درمانگاه امام خمینی(ره) فعالیت می‌کرد اما از امروز این مرکز به فضای بیمارستان بعثت منتقل شده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا این مرکز به بیمارستان بعثت منتقل شده است، تصریح کرد: از آنجا که برای برای کنترل و درمان بیماران دیابتی نیاز به آزمایشگاه و فضای بیمارستانی داریم بنابراین برای دسترسی آسان بیماران به آزمایشگاه و ‌تجهیزات پزشکی، این مرکز را به مکان فعلی منتقل کردیم.

کوثری با بیان اینکه هزینه ساخت مرکز دیابت در فضای بیمارستان بعثت همدان، 12 میلیون تومان بوده است، اظهار داشت: پرداخت این هزینه از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی گفت: مراجعان ما به این مرکز، بیمارانی هستند که دیابت آن‌ها در مراکز بهداشتی شناسایی شده و برای کنترل و درمان نزد ما می‌آیند.

مدیرعامل انجمن دیابت همدان افزود: متخصصان این رشته سه روز در هفته در مرکز حضور خواهند داشت که در صدد هستیم حضور آن ها را تا پنج روز در هفته برسانیم.

کوثری به نقش موثر تغذیه و‌ رژیم درمانی در بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: کارشناسان تغذیه یک روز در هفته در این مرکز حضور خواهند یافت همچنین با توجه به اینکه در درمانگاه بیمارستان بعثت چشم ‌پزشک‌ وجود ندارد بنابراین با بیمارستان فرشچیان هماهنگ شده تا بیماران این مرکز را پوشش دهند.

وی اظهار داشت: هزینه مشاوره و موارد آموزشی برای بیماران رایگان است اما ویزیت پزشک با هزینه دولتی اعمال می‌شود.

مدیرگروه بیماری‌های غیر واگیر و معاونت بهداشتی همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه هر شهرستانی باید یک مرکز دیابت داشته باشد اظهار داشت: در این مرکز قرار است اقدامات سطح دو و تخصصی و تکمیلی‌تر به بیماران شناسایی شده ارائه شود.

راضیه سادات میرمعینی گفت: مراکز دیابت سطح یک موظف‌اند بیماران شناسایی شده را در بدو درمان به این مرکز ارجاع دهند تا بررسی‌های تکمیلی برای آن‌ها انجام گیرد و متناسب با نوع عوارضی که در بیماران مشاهده می‌کنند اقدامات درمانی را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیماران تحت درمان سالی یکبار باید به این مرکز ارجاع شوند، افزود: از آنجایی که بیماری دیابت روی قسمت های مختلف بدن مثل «قلب، کلیه ها، ریه، اعصاب، چشم» تاثیر دارد، بنابراین در این مرکز آزمایشاتی برای تشخیص عوارض بیماری بر روی اعضای بدن انجام می‌شود.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر و معاونت بهداشتی همدان گفت: با توجه به غربالگری که در جمعیت روستایی داشتیم حدود 10 هزار بیمار دیابتی روستایی را تحت مراقبت قرار دادیم اما با طرح نوین سلامت، غربالگری در جمعیت شهری هم امکان پذیر شد به طوری‌که افراد بالای 30 ساله به مراکز و پایگاه‌های سلامت دعوت شده و به طور رایگان از لحاظ بیماری‌های قلبی و عروقی شناسی و خطر سنجی می‌شوند.

901

کد خبر: 888226

وب گردی

وب گردی