شهرکرد-ایسکانیوز: مدیرکل محیط زیست استان چهار محال و بختیاری از صدور مجوز به اتمام رساندن تونل انتقال آب گلاب 2 اظهار بی‌اطلاعی کرد. این در حالی است که مسوولان اصفهانی نماینده اصفهان در مجلس از شروع مجدد آن خبر داده‌اند.


شهرام احمدی، مدیرکل محیط زیست چهار محال و بختیاری، در پاسخ به سوال ایسکانیوز درباره صدور مجوز این پروژه گفت: «هیچ نامه‌ای مبنی بر مجوز از سازمان محیط زیست به ما نرسیده است.»


این در حالی است که مسعود میرمحمد صادقی، مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، به ایرنا گفته بود که «براساس شرط‌های سازمان محیط زیست و استان مجاور {چهار محال و بختیاری} مجوز ادامه حفر سامانه دوم آبرسانی به اصفهان، گلاب 2 ، صادر شده است.»


دو تونل گلاب 1 و گلاب دو آب زاینده رود را پیش از ورود به استان چهار محال و بختیاری منحرف می‌کند. با این کار حجم آب رودخانه در مسیری که از چهار محال و بختیاری عبور می‌کند کاهش جدی پیدا می‌کند. انجام این پروژه باعث بحرانی شدن وضعیت رودخانه در استان چهار محال و بختیاری و برهم خوردن تعادل اکولوژیک زاینده رود و مناطق حاشیه آن خواهد شد.


این طرح در طول سالیان اخیر با مشکل مخالفت کارشناسان محیط زیست و مجوز اجرا که می‌بایستی توسط سازمان محیط زیست صادر می‌شد روبه‌رو بوده است.

کد خبر: 88824

وب گردی

وب گردی