سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 متروی تهران در روزهای عادی به 4 دقیقه کاهش یافت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: سرفاصله حرکت قطارها در خط سه مترو به 9 دقیقه کاهش یافت؛ ضمن اینکه تغییراتی نیز در جهت افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در خط 4 متروی تهران صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوبخت با اشاره به اینکه پیش از این سرفاصله حرکت قطارهای مترو در بخش شمالی خط 3 به ده دقیقه کاهش یافته بود افزود: اکنون 2 رام قطار دیگر به تعداد قطارهای فعال در این خط اضافه و سرفاصله حرکت قطارها به 9 دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این دو رام قطار جدید، در روزهای عادی سرفاصله حرکت قطارها از 10 دقیقه به 9 دقیقه و در روزهای تعطیل سرفاصله حرکت قطارها از 15 دقیقه به 12 دقیقه کاهش یافته است تصریح کرد: در مجموع 20 حرکت در روزهای عادی و 30 حرکت در روزهای تعطیل به مجموع حرکت قطارها در خط 3 اضافه می شود.

نوبخت ادامه داد: با این تغییرات 35 هزار سفر در روزهای عادی و 50 هزار سفر در روزهای تعطیل به ظرفیت خط سه متروی تهران اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه از افزایش تعداد حرکت قطارها در خط 4 خبر داد و گفت: با افزایش 38 حرکت و مجموع اعزام 404 حرکت در روز، ‌ظرفیت پذیرش مسافر در این خط افزایش پیدا کرده است.

به گفته نوبخت در آبان ماه سرفاصله حرکت قطارها در خط 4 متروی تهران در روزهای عادی به 4 دقیقه کاهش یافت و اکنون نیز با اضافه شدن حرکت‌های جدید، به طور میانگین روزانه صد هزار سفر به ظرفیت خط 4 اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در عصر روزهای پنجشنبه نیز با اضافه شدن 8 حرکت، سرفاصله حرکت قطارهای این خط از 7 به 6 دقیقه کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه با افزایش ۱۶ حرکت، سرفاصله حرکت قطارهای خط 4 در روزهای جمعه و تعطیل هم از 9 به ۸ دقیقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به شروع فصل سرما خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو و افزایش ظرفیت متروی تهران به عنوان پاک‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی درون شهری، در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت گام مؤثری برداشته شده است و مطمئنا با تأمین ناوگان‌های بیشتر سرفاصله حرکت قطارها در خطوط متروی تهران بازهم کاهش خواهد یافت.

706

کد خبر: 888273

وب گردی

وب گردی