اختصاص  یک میلیاردو 500 هزار تومان  تومان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم و مرزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان صرف خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق مرزی و محروم می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: وقتی ما ذهن دانش‌آموزان‌مان را با فرمول‌های فیزیک و شیمی پرکرده‌ایم، دیگر جایی برای کتابخوانی باقی نمی‌گذاریم.

وی افزود: قرار بوده است که دانش‌آموزان علاوه بر کسب دانش، خلاق، متفکر و کتابخوان باشند، مهارت‌های زندگی را آموخته باشند و تعامل با دیگران و انجام کارگروهی را بلد باشند؛ در حالی که ما زندگی دانش آموزان را با شن و ماسه پر کرده‌ایم و جایی برای چیزهای مهم‌تر باقی نگذاشته‌ایم.

فیض با تاکید بر اینکه برای ارتقای جایگاه معلم باید به یک جریان فرهنگی دامن زد،‌ خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز آموزش و پرورش ایجاد شده است، لذا تعریف رشته‌های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان نباید تابع سیاست‌های وزارت علوم باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان صرف خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق مرزی و محروم می شود.

فیض برپایی جشنواره کتاب‌های آموزشی- تربیتی رشد را دارای اثرات مثبت عنوان کرد و افزود: اعتقادم این است که برای آنکه چرخ‌دنده‌های جشنواره روان تر و بهتر حرکت کند، ‌باید آن پشتوانه‌‌های ساختاری زیر ساخت‌های تعاملاتی مناسب را ایجاد کنیم و برای این کار بهتر است ما در برنامه ریزی‌های سازمان حضور داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عمل کردن به مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر این که هر منبع آموزشی برای ورود به مدرسه باید مجوز سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی را بگیرد نیازمند هم فکری و هماهنگی بیشتر است، متذکر شد: نباید به دیگران به چشم رقیب نگاه کنیم؛ باید روی یک مجموعه اهداف تربیتی به توافق و اجماع برسیم و این موضوع هم باید در جایی فراتر از ما و سازمان پژوهش باشد تا زمانی که اهداف تربیتی مشترک جایی مصوب نشود، این مصوبه قابل اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم با وزارت ارشاد در خصوص تجهیز کتابخانه، افزود: قرار شده است امسال هم مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان صرف خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مدارس مناطق مرزی و محروم شود. همچنین برای تجهیز کتابخانه‌های درون کلاسی، با معاونت‌های آموزش متوسطه و ابتدایی تعاملاتی برقرار کرده‌ایم و قرار شده آنها اسامی و ترکیب این کتاب‌ها را پیشنهاد بدهند.

فیض با بیان اینکه فضای امروز، دانش‌آموزان را صرفاً به سوی کتاب‌های درسی می‌برد، یادآور شد: در دهه‌های گذشته معلمان ما خودشان به شدت کتاب می‌خواندند و پر اطلاعات بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: معلمی که پر باشد می‌تواند دانش‌آموز را به خواندن تشنه کند؛ ضمن اینکه مشکل دیگر تنگ نظری‌های فرهنگی است که مشکلات بسیاری ایجاد کرده است و ما به جای اینکه میدان بروز اندیشه‌های متفاوت را وسیع تر کنیم،‌آن را تنگ تر می‌کنیم و حواسمان نیست که این پالایش‌ها چه بلایی بر سر فرهنگ و اندیشه می‌آورد.
706

کد خبر: 888286

وب گردی

وب گردی