ورود سامانه بارشی قوی از روز دوشنبه

کارشناس هواشناسی: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد شده هم اکنون در شمال شرق کشور فعال است و سامانه بارشی جدیدی از روز دوشنبه از غرب کشور وارد می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صداو سیما، محمد اصغری گفت: هم اکنون در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکز ی شاهد بارش باران هستیم.
وی گفت:​ با عبور این سامانه و وزش باد، هوای شهرهای پرجمعیت و صنعتی مانند ارومیه، تبریز، کرج و تهران در شرایط سالم قرار دارد و هرچه زمان می گذرد با وجود کانون های تولید آلودگی بر میزان آلاینده ها در این شهرها افزوده می شود و این وضع در روز یکشنبه به اوج خود می رسد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: از روز دوشنبه یک موج قوی بارشی از غرب و شمال غرب به کشور وارد می شود و از دوشنبه استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، گیلان و قزوین شاهد بارش خوبی خواهند بود.
اصغری گفت: در همین حال استان های اردبیل و گیلان شاهد وزش بادهای شدید هستند و در برخی از نقاط استان ها سرعت باد به صد کیلومتر در ساعت نیز می رسد.
وی افزود: تهرانی ها هم از شب دوشنبه با ورود سامانه بارشی و سرد شدن هوا منتظر بارش باران و برف باشند و از روز سه شنبه این وضع به استان های شمال شرقی کشور نیز می رسد.

705

کد خبر: 888298

وب گردی

وب گردی