کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری آمریکا به کردهای سوریه

رئیس جمهور آمریکا که از توقف حمایت کشورش از کرد‌های معارض سوری خبر داده بود به تازگی از کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به این گروه معارض رونمایی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی صباح، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- فرمان کمک تسلیحاتی ۳۹۳ میلیون دلاری به کردهای متخاصم علیه دمشق و آنکارا را امضا کرد. بدین ترتیب، دولت آمریکا از این پس تسلیحات سنگین و وسائل نقلیه جنگی در اختیار گروه های کردی در سوریه که مهمترین آنها «وای پی جی» (شاخه نظامی پ ک ک ) است قرار خواهد داد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ فهرست پیشنهادی پنتاگون برای آن دسته از تسلیحاتی که باید در اختیار کردهای معارض سوریه قرار بگیرد را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ دسامبر یعنی پس از گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان امضا کرده است.

ترامپ درحالی این اقدامات را انجام می دهد که پیش از این در یک مکالمه تلفنی اعلام کرده بود که کشورش دیگر هیچ گونه کمک تسلیحاتی و نظامی به کردهای معرض سوری نخواهد کرد.

«مولود چاوش اوغلو» پس از این مکالمه تلفنی اعلام کردکه ترامپ به صراحت اعلام کرده که این وضع مزخرف (کمک به کردهای معارض) باید هرچه زودتر پایان پذیرد.

کد خبر: 888351

وب گردی

وب گردی