جنگ ترکیه و امارات به خیابان کشیده شد؛ تغییر نام خیابانی در آنکارا به نام فخر الدین پاشا!

در پی توییت دوباره وزیر امور خارجه امارات بر ضد یک شخصیت تاریخی ترکیه، آنکارا برنامه تغییر نام خیابانی را که محل سفارت امارات در ترکیه است را در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری آنادولو، شهردار آنکارا دستور تهیه مقدمات تغییر نام خیابان مذکور را به "فخر الدین پاشا" حاکم ترک تباری که در زمان جنگ جهانی اول بین سال های 1916 و 1919 بر شهر مدینه حکمرانی می کرد را صادر کرد.

این اختلافات پس از آن آغاز شده است که هفته پیش "بن زاید آل نهیان" وزیر امور خارجه امارات در توییتی فخرالدین پاشا را متهم به بدرفتاری با اعراب مدینه در سال 1916 و تاراج اموال و نسخه های خطی آن منطقه کرده بود.

در واکنش به این اتهامات، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه از وزیر امور خارجه امارات خواست به اندازه گلیمش حرف بزند!. رییس جمهور ترکیه در ادامه با به کار بردن عبارت "بدبخت" برای خطاب قرار دادن بن زاید از او پرسید: زمانی که فخرالدین پاشا در مدینه از مردم دفاع می کرد اجداد تو کجا بودند؟

گفتنی است این اصطکاک ها در حالی صورت می گیرند که ترکیه پیش از این نیز از دولت قطر در برابر تحرکات تنش زای امارات، عربستان، مصر و بحرین که اقدام به تحریم آن کشور کرده بودند حمایت کرده بود.

کد خبر: 888362

وب گردی

وب گردی