ورود سامانه بارشی به کشور از بعدازظهر یکشنبه

یک سامانه بارشی بعدازظهر یکشنبه 3 دی از سمت شمال غرب وارد  و روز پنجشنبه 7 دی از کشور خارج می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان،در دومین روز از زمستان 1396 در مناطقی از شمال غرب کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور، ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی متذکر شد: با عبور این موج ،از روزامروز تا اوایل وقت روز دوشنبه 1396/10/4 در شهر تهران به‌تدریج روند افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه روز شنبه و یکشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال غرب کشور و روز یکشنبه وزش‌ باد شدید در مناطقی از غرب و نیز بخش‌هایی از شمال شرق کشور پیش‌بینی نمود و افزود: در مناطقی از غرب کشور احتمال بروز پدیده گردوخاک وجود دارد و طی شنبه و یکشنبه، روند افزایش دما به ویژه در مناطق شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در بخش‌هایی از شمال غرب و بتدریج سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر، بارش باران و وزش باد شدید را به دنبال خواهد داشت.

وظیفه خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق فعال بوده و در بخش‌هایی از این مناطق سبب افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

وی با بیان این ‌که روز سه شنبه هم‌چنان این سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، شمال غرب، دامنه های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق فعال خواهد بود، افزود: در روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته شده و گستره بارش بخش‌هایی از غرب؛ دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، سواحل دریای‌خزر و بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق را در بر می‌گیرد. مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: انتظار می‌رود روز پنجشنبه بارش محدود به بخش‌هایی از شمال شرق باشد و سامانه به تدریج در این روز این از کشور خارج شود.

705

کد خبر: 888377

وب گردی

وب گردی