پژوهشگر دانشگاه آزاد تحقیقات جهانی بر روی گیاهان دارویی را ترجمه کرد

پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی کتابی در زمینه خواص گیاهان دارویی و مکمل های غذایی را ترجمه کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، امروزه میلیون ها نفر جهت حفظ سلامت از طب جایگزین و مکمل های طبیعی استفاده می کنند. کتابی که پیش رو دارید با تکیه بر طب جایگزین مونوگراف های اکثر ترکیبات گیاهی معمول و مکمل های غذایی که اثرشان به انجام مطالعات و تحقیقات علمی به اثبات رسیده اند را ارائه می کند.

کتاب "Herbal Companion to AHFS" که نتیجه تحقیقاتی جهانی بر روی گیاهان دارویی و مکمل های غذایی است در آمریکا به چاپ رسیده است که این تحقیقات بصورت گسترده ای توسط دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی دنیا همچنان ادامه دارد.

ژینوس عسگر پناه پژوهشگر برگزیده دانشکده کشاورزی واحد گرمسار دانشگاه آزاد اسلامی این کتاب را با عنوان «گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی مکمل» ترجمه کرده است.

هر چند ادعا می شود مصرف مناسب و صحیح گیاهان دارویی و مکمل های غذایی عوارض جدی به دنبال نخواهد داشت، ولی تحقیقات موجود این امکان را می دهد که در سالهای آینده با دید وسیعتر و علمی تر بتوان از گیاهان دارویی و مکمل های غذایی استفاده کرد و نتیجه بهتری بدست آورد.

این کتاب شامل چندین فصل است که به گیاهان دارویی اعم از زرشک، باباآدم، توت، قاصدک، اوکالیپتوس و.. را شامل می شود که هر یک از این فصل ها به تفصیل در مورد خواص این گیاهان و نحوه استفاده از آن اختصاص دارد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی همراه (Herbal Companion) بعنوان تطبیقی از اطلاعات بدست آمده از اتحادیه های پزشکی (IMC) در زمینه درمانهای مکمل و جایگزین، توسط انجمن نظام سلامت آمریکا (ASHP) منتشر می شود.

این مجموعه عاری از هرگونه تعصب و متکی بر علم، مرجعی مطمئن را به منظور یاری رساندن به پزشکان بالینی در بکارگیری همزمان داروهای متعارف و جایگزین برای بیماران خود فراهم می کند. هدف از گردآوری این مجموعه، فراهم نمودن اطلاعات ضروری، دقیق، کاربردی، مستند و طبقه بندی شده و نه تئوریک، در زمینه گیاهان دارویی و مکملهای غذایی است. هر مونوگراف منعکس کننده یک نظم یکنواخت و مستقل بوده و برای کاربران آشنا با موضوع که نیازمند مرور اجمالی بر یک عنوان هستند و همچنین برای کاربران نا آشنا که در جستجوی یک نگاه وسیع بر یک موضوع می باشند، طراحی شده است.

این کتاب با ترجمه ژینوس عسگر پناه از سوی انتشارات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی منتشر شده است.

502

کد خبر: 888416

وب گردی

وب گردی