اتمام پیرایش و ساماندهی جداره خیابان انقلاب تا پایان سال

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه تا پایان سال کار پیرایش و ساماندهی به اتمام می‌رسد، گفت: این کار از چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی آغاز شده و 200 پلاک در این کار داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حامد رضایی ، به پروژه پیرایش و ساماندهی جداره کناره خیابان انقلاب اشاره کرد و گفت: این پروژه از دوره قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در ابتدا بحث پیرایش و حذف زوائد در دستور کار بود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال وقتی یک کانال کولر را بر می‌داشتیم باید برای جایی که باقیمانده بود فکری می‌کردیم در نتیجه تصمیم گرفتیم در فازهای بعد مرمت را در دستور کار قرار دهیم.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به بندکشی دیوارها در این جداره گفت: دیوارهایی که مشکل داشتند را بندکشی کرده‌ایم و دوباره احیا شده‌اند.

رضایی با تأکید بر این موضوع که این محور فرسوده بود، گفت: با نگاه احیا اقدام به فعالیت کردیم، فضاهای مخروبه و قدیمی را شناسایی و احیا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مدت 12 کافه‌کتاب در بناهای مخروبه بنا کرده‌ایم که این بناها در 50 سال گذشته خاک می‌خوردند ما نما و جداره را درست کرده‌ایم و مالک هم داخلش را درست و تبدیل به کافه‌کتاب کرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال کار پیرایش و ساماندهی به اتمام می‌رسد، گفت: این کار از چهارراه ولیعصر تا میدان فردوسی آغاز شده و 200 پلاک در این کار داریم.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در این محور خانه‌های قجری که معماری دهه 40 را داشتند وجود دارد. همچنین مراکز فرهنگی متعددی وجود دارد که با آنها تعامل کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در اجرای این پروژه این است که ما معماری جدیدی در احیا به کار نبرده‌ایم و همان معماری قدیم را اجرا کرده‌ایم.
706

کد خبر: 888441

وب گردی

وب گردی