استرس روانی به قلب زنان بیش تر از مردان آسیب می‌زند

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استرس روانی به قلب زنان بیش از مردان آسیب می‌زند و در نهایت آنها را در معرض سکته قلبی قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، استرس روانی می‌تواند بر روی عروق خونی تاثیر گذارد و زنان مبتلا به بیماری قلبی به مراتب آسیب‌پذیرتر هستند.

بر اساس مطالعات قبلی، در مقایسه با مردان، زنان مبتلا به بیماری قلبی در واکنش به استرس روانی بیشتر دچار «ایسکمی میوکارد» یا سکته قلبی می‌شوند.

"ایسکمی میوکارد" به کاهش جریان خون به قلب اشاره دارد و می‌تواند موجب افزایش ریسک عوارض مرگبار قلبی شود.

محققان معتقدند، زنان باید آگاه باشند که در برابر استرس آسیب‌پذیرتر هستند و اگر به سلامت خود و راه‌های مقابله با استرس توجه نکنند، در معرض بیماری‌های قلبی و در نهایت سکته قلبی خواهند بود.

دکتر ویولا واکارینو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اموری آمریکا، در این باره می‌گوید: «در زنان عمدتاً علت بروز ایسکمی میوکارد تنگ شدن عروق خونی کوچک است اما در مردان عمدتاً ناشی از افزایش فشار خون و ضربان قلب است که موجب افزایش بار کاری قلب می‌شود».

ویولا واکارینو یادآور شد، زنان مبتلا به بیماری قلبی باید بدانند که ممکن است در اثر استرس ذهنی آسیب‌پذیر باشند و در مورد راه‌های محافظت از قلبشان فکر کنند و از تکنیک‌های آرام‌سازی و ورزش‌های فیزیکی برای دور کردن استرس از خود بهره‌گیری کنند.

بیماری قلبی یکی از 4 علل مهمّ مرگ و میر افراد در ایالات متحده آمریکا است.

701

کد خبر: 888473

وب گردی

وب گردی