مفتی مسکو خواستار ایجاد استراتژی پیشرفت اسلام تا سال 2030 شد

"آلبیر کرگانوف" تاکید کرد که جوانان باید میراث تاریخی خود را بهتر بشناسند تا از ریشه‌های مذهبی و ملی خود دور نشوند.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، "آلبیر کرگانوف" مفتی مسکو و مجمع دینی روسیه پیشنهاد تدوین و تصویب سندی با عنوان استراتژی توسعه اسلام و سازمان‌های مذهبی اسلامی در روسیه تا سال 2030 را مطرح کرد.

کرگانوف روز شنبه 2 دیماه در کنفرانس بین المللی روحانیون در ماخاچ قلعه گفت: این کار چشم انداز تئوریک و مفهومی اهداف، وظایف و اولویت های توسعه ما و سازوکارهای اجرای آنها خواهد بود. مسلمانان روسیه بایستی همگام با تمام بخش‌های کشور دارای چشم اندازهای استراتژیک برای توسعه خود باشند.

وی از طرف تمام مسلمانان روسیه ابراز امیدواری کرد که جوانان میراث تاریخی خود را بهتر بشناسند تا ریشه‌های مذهبی و ملی خود دور نشوند.

مفتی مسکو تاکید کرد که در شرایط کنونی مسلمانان بایستی ائمه شایسته‌ای داشته باشند که بتواند فعالیت‌های شایسته‌ای برای جلوگیری از تغییر جهانبینی شهروندان مسلمان از سوی جریان‌های شبه مذهبی که می‌خواهند به بهانه‌های مختلف، ارزش‌های اصیل و حقیقی ما و صلح و ثبات جامعه را برهم بزنند، انجام دهند.

کرگانوف گفت: در شرایط کنونی جهانی شدن باعث تحمیل ارزش ها و رفتارها، المان‌های زندگی بیگانه به جامعه می‌شود.

وی معتقد است: این حقیقت است، بایستی آن را مد نظر قرار داد و برای حفظ هویت مذهبی، ملی و شهروندی خود مبارزه کنیم. در اینجا نیاز به تلاش مشترک، فعالیت های هماهنگ ارگان های دولتی و سازمان های مذهبی و مدنی، دانشمندان، کارشناسان و تمام علاقمندان است.

502

کد خبر: 888492

وب گردی

وب گردی