استاندار یزد: محتوای جشنواره امید مهمترین دغدغه جامعه بشری است

استاندار یزد در افتتاحیه جشنواره ملی فیلم کوتاه امید با اشاره به اینکه مخاطبان ما جامعه بزرگ ایران هستند، گفت: خوشبختانه این جشنواره روی محتوایی تاکید کرده که مهمترین دغدغه جامعه بشری است.

به گزارش ایسکانیوز، محمود زمانی قمی استاندار یزد در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید که در یزد در حال برگزاری است، گفت: از همه ی هنرمندانی که طرح برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه امید را مطرح کرده اند و تمام دست اندرکاران این جشنواره قدردانی می کنم.

وی افزود: کشور ایران به هر دلیلی شاهد حوادث و بلایای طبیعی از جنس های مختلف از جمله زلزله است و تجربه ما در چند دهه گذشته نشان می دهد که مردم از ما انتظاراتی دارند و باید این انتظارات محقق شود از جمله آموزش قبل، حین و بعد از وقوع حادثه.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: باید در این سه بخش آموزش لازم انجام پذیرد و مردم منتظر پیام رسانی در این زمینه هستند.

محمود زمانی قمی گفت: وقتی هنر و هنرمند واسط انتقال پیام شود، پیام با سرعت منتقل می شود و مانایی آن بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه باید مردم را برای تغییر شرایط آماده کنیم افزود: کشور ما همانقدر که حادثه خیز است ، همان قدر کم آب است و هنرمندان ما باید در آثار خود به این موضوع بپردازند که چگونه در مقابل حوادث ظاهر شویم.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: با دائمی شدن دبیرخانه جشنواره امید و بین المللی شدن آن، تجربیات هنرمندان را از سراسر جهان به این جشنواره بیاوریم.

میزبانی شهر جهانی یزد از هنرمندان سراسر کشور

آئین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید ساعت 18 روز شنبه دوم دی ماه سال 96 در پردیس سینما تک یزد آغاز شد.

این مراسم با حضور استاندار، نمایندگان سازمان مدیریت بحران کشور، جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان یزد، داوران بخش های مختلف جشنواره ، بیش از 50 نفر از منتخبان و یکصد نفر از هنرمندان و هنردوستان در حال برگزاری است.

از 694 اثر رسیده به جشنواره در بخش های فیلم داستانی، مستند، آموزشی و تلویزیونی، مردمی و فیلمنامه نویسی ویژه هنرمندان یزدی، در نهایت 58 اثر بعنوان منتخب معرفی شده اند و قرار است از فردا کار داوری آثار منتخب آغاز شود.

زبان هنر راه گشای مدیریت بحران
دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در آئین افتتاحیه جشنواره گفت: اعتقاد ما بر این بود که اگر پای زبان هنر در مدیریت بحران باز شود تاثیر آن به مراتب بیشتر خواهد بود و البته این کار نیازمند ممارست و پایداری است.

هادی هادی نسب اظهار امیدواری کرد برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در کمک و آموزش بحران به قشرهای مختلف مردم نتیجه بخش باشد.

وی اظهار داشت: سال اولی است که در یزد این حرکت ریل گذاری شده است و امیدواریم که دبیرخانه در یزد دائمی شود و در سال های آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در ادامه سخنانش گفت: انتظار ما این است که فضایی را در سطح بین الملل ایجاد کنیم که اگر خطری جامعه را تهدید کرد بتواند بخوبی در برابر آن مقاومت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی در شهر جهانی یزد هستیم.

عباس گلرسان قائم مقام نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در آئین افتتاحیه این جشنواره گفت: این جشنواره یک رویداد بزرگ مهم فرهنگی در کشور و در شهر جهانی یزد است.

وی افزود: برخلاف تصور ما علیرغم سخت بودن موضوع جشنواره و زمانبر بودن پرداخت به موضوع بحران، 694 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه امید ارسال شد.

قائم مقام نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید گفت: حضور تحصیل کرده ها در جشنواره خیلی شاخص بود به طوریکه 370 کارگردان دارای مدرک کارشناسی ، 368 کارگردان دارای کارشناسی ارشد و 5 کارگردان هم دارای مدرک دکترا بودند.

عباس گلرسان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جشنواره آثار تولیدی از سال 82 به بعد را پذیرش می کرد افزود: خوشبختانه 84 درصد از آثار مربوط به سه سال گذشته است و این اتفاق خوبی در زمینه بحران و آگاهی بخشی به مردم است.

گفتنی است این جشنواره، سه شنبه پنجم دی ماه با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف به کار خود پایان می دهد.

901

کد خبر: 888495

وب گردی

وب گردی