رنجبر: دعوت از پژوهشگران برتر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی/صباغ زاده: تیم مدیریتی جدید دانشگاه دارای سوابق درخشانی است

مراسم معارفه و تکریم رئیس پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدصادق ضیایی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه ، برخی از مدیران کل و کارکنان پژوهشگاه مرکزی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جمشید صباغ زاده رئیس سابق پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از زحمات و تلاشهای تمامی همکاران پژوهشگاه، گفت: ما از یک زیرپله با امکانات محدود و با نیروهای با اخلاق، متعهد و متخصص کار را شروع کردیم

دکتر صباغ زاده با اشاره به اینکه موافق دریافت بودجه برای پژوهشگاه مرکزی نبودیم، گفت: در دوره مدیریت قبلی پیشنهاد بودجه قابل ملاحظه ای به ما شد، اما نپذیرفتیم و تمام سعی ما در پژوهشگاه این بود که از توانمندیها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده و ارزش افزوده ایجاد کنیم.

رئیس سابق پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به 10 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های خاص واحد علوم و تحقیقات اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیل بسیار زیادی است به طوری که روزانه با انبوهی دفاع از پایان نامه ها و رساله های مقطع ارشد و دکتری روبه رو هستیم که این یک ظرفیت فوق العاده برای دانشگاه است.

وی با بیان اینکه با سازمان استاندارد و شرکت های مختلف به منظور انجام پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی تعاملاتی درپژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، گفت: 15 گروه اندیشه ورز در موضوعات مختلف همانند آب، خاک و... در پژوهشگاه مرکزی به منظور انجام فعالیتهای پژوهشی و حل مشکلات جامعه شکل گرفته است.

رئیس سابق پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای مشکلاتی است که برخی از آنها همزمان با تولد این دانشگاه متولد شدند و بخشی دیگر از درون جامعه است.

دکتر صباغ زاده با اشاره به سوابق درخشان تیم مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به آینده دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوشبین و امیدوار هستم.

وی درپایان از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به جهت برگزاری مراسم تکریم برای مدیران سابق این دانشگاه قدردانی کرد.

دکتر بیژن رنجبر سرپرست جدید پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به شکل گیری شورای پژوهشگاه مرکزی، گفت: نظام یادگیری و آموزش و همچنین نظام پژوهش و فناوری نیازمند تغییرات و ارائه یک الگوی تحول است.

وی با بیان اینکه نظام پژوهش و فناوری دارای خرده نظام های مرتبط است، افزود: در نظام پژوهش و فناوری، پژوهشگاه مرکزی دارای جایگاه منحصر بفردی است.

دکتر رنجبر ادامه داد: در پژوهشگاه مرکزی تصمیم داریم در دو زمینه تحقیقات فوق پیشرفته و دعوت از پژوهشگران برتر کشور فعالیت کنیم.

رئیس جدید پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید تداخلی بین فعالیتهای این پژوهشگاه و معاونت پژوهش و فناوری به وجود آید، اظهار داشت: باید ضمن هم افزایی، از موازی کاری پرهیز کنیم و به سمت تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی پیش برویم.

دکتر رنجبر افزود: ریل گذاری در پژوهشگاه مرکزی باید به گونه ای صورت بگیرد که آیندگان ادامه دهنده مسیر حرکت باشند.

وی ادامه داد: در پژوهشگاه مرکزی به دنبال طراحی مدلهای جدید برای فعالیتهای پژوهشی هستیم.

کد خبر: 888502

وب گردی

وب گردی