تعداد مقالات نمی تواند موجب پیشرفت نظام پزشکی شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: از لحاظ تعداد مقالات پژوهشی جایگاه خوبی داریم اما این تحقیقات علمی هدف دار نبوده است و صرف تعداد مقالات نمی تواند موجب پیشرفت نظام پزشکی شود. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی، در تالار امام خمینی دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.
در این مراسم دکتر ایرج فاضل، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی از اهداف اصلی پژوهشی، منابع اقتصادی و مالی است و باید از تولیدات علمی رشد اقتصادی نیز حاصل شود.
او افزود: از لحاظ تعداد مقالات پژوهشی جایگاه خوبی داریم اما این تحقیقات علمی هدف دار نبوده است و صرف تعداد مقالات نمی تواند موجب پیشرفت نظام پزشکی شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: در نظام سلامت امکان پیشرفت و زمینه های خوبی داریم البته در این راه نیاز به سرمایه گذاری ضروری است و همانطور که در مباحث نظامی و هسته ای با سرمایه گذاری پیشرفت های خوبی حاصل شد حوزه ی پزشکی نیز به حمایت های مالی نیاز دارد.
فاضل خاطر نشان کرد: گردش خون در بدن انسان مانند تخصیص بودجه ی کشور است و هر بخشی با توجه به اهمیت، تغذیه می شود که وزارت خانه های آموزشی مانند مغز در بدن انسان هستند که بیشترین کاربرد را دارند و باید بیشترین منابع مالی به سازمان های آموزشی تعلق گیرد.
او گفت: اگر بالندگی و پژوهش بالنده می خواهیم باید سرمایه گذاری کنیم و قبل از آنکه یک دارو و یا یک خدمت پزشکی میلیاردها تومان صرفه ی اقتصادی داشته باشد باید برای تولید آن سرمایه گذاری شود.
در پایان این مراسم از پژوهشگران و فعالان حوزه ی پزشکی تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 888523

وب گردی

وب گردی