نگاه آموزشی باید با نگاه اقتصادی توأم باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه آموزشی باید با نگاه اقتصادی توأم باشد و آموزش و پرورش و اقتصاد به صورت منظومه و مجموعه دیده شود.

به گزارش ایسکانیوز، حداد عادل در سفر به شهرستان دلگان و حضور در مدرسه فرهنگ این شهرستان بیان کرد: اقتصاد باید به کمک آموزش و پرورش بیاید تا از این طریق زمینه رشد اقتصادی در کشور فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک موثرترین دستگاه کشور در راستای توسعه همه جانبه، جامعه آموزش و پرورش است، گفت: اگر تربیت صحیح و آرمانی در مدارس نهادینه و دنبال شود، خروجی آن عناصری تاثیرگذار و ماندگار خواهند بود .

حدادعادل در ادامه گفت: بدون شک موثرترین دستگاه کشور در راستای توسعه همه جانبه، جامعه آموزش و پرورش است .

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: اگر تربیت صحیح و آرمانی در مدارس نهادینه و دنبال شود، بدون شک خروجی آن عناصری تاثیرگذار و ماندگار خواهند بود که می‌تواند کشور را به بهترین شکل اداره کند .

وی با اشاره به نقش اساسی تربیت در جوامع مختلف، تصریح کرد: تربیت اسلاسی، تربیتی توأم با اخلاق، کرامت نفس و تقوای الهی و تنها راه نجات بشریت چنگ زدن به ریسمان الهی و از خود گذشتگی و نوع‌دوستی است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آموزش و پرورش یعنی احیای نفس و تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان متدین و دین‌دار که پیرو انقلاب هستند و از این رو ساخت فضاهای آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

وی با یادآوری نعمت‌های خداوند، اظهار داشت: بالاترین نعمت، نعمت انسان‌سازی، دوستی، برادری، محبت و وحدت است که به برکت انقلاب اسلامی همه اینها در کشور ما حاکم شده است .

حدادعادل افزود: امروز یک نگاه به وضع معاصر دنیا اثبات می‌کند که دوری از خدا و دین مصیبت‌بار است و آنچه دیده می‌شود این است که در دنیای غرب ثروت و مدیریت حاکم است و از دین خبری نیست .

304

کد خبر: 888526

وب گردی

وب گردی