نقش تجار و بازرگانان در توسعه تهران

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: با توجه به نقش تجار و بازرگانان در توسعه تهران، پیشنهاد می‌دهم خانه بازرگانان در تهران ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، احمد مسجد جامعی پس از اظهارات رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: 137 سال بازرگانی در تهران سابقه دارد و با ایجاد خانه بازرگان، اتاق بازرگانی کار بزرگ شهری، ملی و میراث فرهنگی انجام می‌دهند و به تاریخ تجارت در تهران توجه می‌کند.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش به تاریخچه تجارت اشاره کرد و گفت: خط آهن محمودآباد و آمل، اولین راه‌آهن تجاری محسوب می‌شود.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز در ادامه گفت: پدر مترو نیز ناصرالدین شاه است.

در ادامه احمد میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز گفت: ما فاقد یک برند تخصصی در تولید هستیم، درصورتی‌که سایر کشورها برندهای تخصصی خاص خود را دارند.

وی با اشاره به اینکه نهضت فناوری در اقتصاد درآمدی نقش به‌سزایی دارد، گفت: باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در تهران بیشتر فعال شود.

میرلوحی ادامه داد: ما شاهد رکود اقتصادی در کشور و تهران هستیم و شهرداری مجبور به استقراض است و این مسئله خوب نیست، بنابراین پیشنهادی که داده شد مبنی بر اجازه تغییر کاربری و اخذ کرایه ماهانه، پیشنهاد خوبی است.

در ادامه ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش پیشنهاد داد 18 هزار عضو بازرگانی، موتورسیکلت‌ها را برقی کنند و 18 هزار موتورسیکلت برقی دیگر نیز در اختیار مدیریت شهری قرار بدهند تا شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر تهران باشیم.
706

کد خبر: 888547

وب گردی

وب گردی