دریافت سه نوع خدمت بانکی با کارت هوشمند ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با کارت هوشمند ملی می‌توان سه نوع خدمت بانکی دریافت کرد که هفته آینده از این خدمات رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال (سوم دی ماه) افزود: با یکی از بانک ها هماهنگ شده است که خدمت از طریق استفاده از کارت هوشمند ملی ارائه شود و اولین خدمت این است که از کارت هوشمند ملی از طریق عابر بانک های مربوط به این بانک می توان وجه نقد دریافت کرد.
وی افتتاح حساب را دومین خدمت این بانک از طریق کارت هوشمند ملی عنوان کرد و افزود: می توان از طریق دستگاه های عابر بانک و امکاناتی که در این دستگاه ها ایجاد شده است فرد بدون مراجعه به بانک حساب افتتاح کند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص خدمت سوم نیز گفت :پیش‌بینی شده است که از طریق دستگاه های آی تی ام فرد با کارت هوشمند ملی خود بتواند وجه نقد را نیز حواله کنند.
وی ادامه داد: از تمام این خدمات که توسط یکی از بانک های کشور ارائه خواهد شد در هفته آینده رونمایی خواهد شد و بانک های دیگر نیز اعلام آمادگی کرده اند .
ابوترابی گفت: در حال حاضر 200 هزار نقطه در کشور به صورت برخط از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال استعلام می گیرند و همچنین 120 هزار تفاهم نامه نیز در خصوص خدمات ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال وجود دارد.

705

کد خبر: 888610

وب گردی

وب گردی