مستندات قاچاق از دو بندر جنوبی را داریم

عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: همه مواردی را که درباره قاچاق از دو بندر جنوبی کشور مطرح کرده‌ام، مستند بوده و مستندات آن را در اختیار داریم.

به گزارش ایسکانیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان و عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز و با ارائه تذکر آئین‌نامه‌ای به استناد ماده ۷۹ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، به سخنان اخیر برخی نمایندگان درباره اظهارات وی در شبکه خبر سیما درباره قاچاق در برخی بنادر جنوبی اشاره کرد و گفت: همه مواردی که من مطرح کرده‌ام، مستند بوده و به همکارانی هم که بحثی در این زمینه داشته‌اند، گفتم که مستنداتی را داریم.

وی افزود: مطالبه مردم و رهبری، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مافیای گمرکی و قاچاق سیستمی است.

خجسته ادامه داد: قاچاق کالا از زمین و آسمان و از مبادی رسمی و غیررسمی انجام می‌شود و نه تنها شغلی ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث بیکاری نیز شده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه صحبت‌های من به معنی مخالفت با مردم یا کارمندان گمرک نبوده، تصریح کرد: ما مخالف قاچاق سیستمی هستیم؛ وگرنه مردم غیور شهرستان دلوار، خودشان با قاچاق مبارزه می‌کنند و آقای شهریاری (نماینده دشتی و تنگستان) نیز با جدیت پیگیر این مسئله است.

وی گفت: ما مخالف کارهایی مانند ۱۷ هزار و ۴۰۰ اظهارنامه‌ای هستیم که در گمرک مفقود شده است؛ ما مخالف ۵۳۶۷ خودروی لوکس هستیم که از این طریق وارد کشور شده است.

گفتنی است در جلسه قبلی مجلس، عبدالحمید خدری نماینده بوشهر و علی گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان، نسبت به اظهارات امیر خجسته در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما مبنی بر قاچاق سازمان‌یافته از بندر سجافی هندیجان و بندر دلوار بوشهر اعتراض کرده بودند.

304

کد خبر: 888619

وب گردی

وب گردی