پدافند هوایی اصلی ترین و مهم ترین نیروی مقابله با دشمن است

مشاور فرمانده معظم کل قوا پدافند هوایی را اصلی ترین نیروی مقابله با دشمن دانست و گفت: تهدیدهای جدید تنها از طریق آسمان می تواند باشد و پدافند هوایی، طلایه دار حراست از امنیت آسمان ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر علی غلامی مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا در جمع دانشجویان مرکز آموزش عالی رسته ای اصفهان با اشاره به اینکه دشمن با شناختی که در هشت سال دفاع مقدس از ایران بدست آورده است هیچ گاه وارد جنگ زمینی با کشور ما نخواهد شد گفت: تهدیدات جدید فقط از طریق آسمان است به همین دلیل مقام معظم رهبری «دام ظله» همواره پدافند هوایی را اولویت اول دانسته و بر آن تاکید می کند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز جنگ هوایی یکی از بخش های تاثیر گذار به شمار می رفت و در این دوران پدافند هوایی توانست تعداد زیادی از هواپیماهای دشمن را منهدم سازد که این خود افتخاری بزرگ برای پدافند هوایی است.

امیر غلامی در این خصوص شهید ستاری را الگوی بسیار ارزشمندی برای فرماندهان جدید پدافند هوایی قلمداد کرد و بر لزوم مطالعه ابعاد شخصیتی این شهید تاکید کرد و گفت: عملیات والفجر ۸ را تجربه ای ارزشمند برای فرماندهان قلمداد کرد و گفت: عملکرد غرور آفرین پدافند هوایی در انهدام هواپیماهای دشمن در پیروزی این عملیات آنقدر مهم و سرنوشت ساز بود که مقام معظم رهبری «دام ظله» در این مورد فرمود: «اگر آن پدافند قدرتمند نبود عاقبت والفجر ۸ چیز دیگری بود».

وی بر لزوم عملکرد هوشمندانه و نقش آن در پیروزی در جنگ تاکید کرد و گفت: با مطالعه عملیات های دوران دفاع مقدس می توان به این نکته پی برد که میزان موفقیت عملیات ها رابطه ی مستقیمی با میزان موفقیت پدافند هوایی داشته است که خود این به ما اهمیت پدافند هوایی را گوشزد می کند.

304

کد خبر: 888622

وب گردی

وب گردی