ابعاد بین‌المللی اربعین حسینی توجه شود

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین جلسه کارگروه فرهنگی اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت توجه به ابعاد بین‌المللی این رویداد دینی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین جلسه کارگروه فرهنگی اربعین با حضور دکتر محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داریوش رضوانی؛ دبیرکارگروه فرهنگی اربعین و اعضای شورا روز یکشنبه (3 دیماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دکتر محسن جوادی در این جلسه با اشاره به اهمیت و رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با موضوع اربعین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رسالت فرهنگی خود باید به تبیین مضامین و موضوعات در این حوزه بپردازد و مواجهه ما با این موضوع نیز باید فرهنگی باشد.

وی افزود: آسیب شناسی این موضوع از دیگر اقداماتی است که باید به آن توجه شود. همچنین در حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‎‌ها باید تصدی‌گری نداشته باشیم و به حمایت از ایده‌ها و برنامه‌های مردمی بپردازیم و عرصه را برای حضور نهادهای مدنی در این حوزه باز کنیم.

محسن جوادی توجه به ابعاد بین‌المللی اربعین حسینی گفت: نباید صرفا به حضور در رویداد اربعین اکتفا کنیم و با توجه به حضور ملیت‌های مختلف در اربعین حسینی، می‎توانیم زمینه را برای گفت‌گوهای فرهنگی و گسترش تعاملات فراهم کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با مشورت با دوستانی که در این کارگروه حضور دارند بتوانیم برنامه‌های خوبی را برای آینده مشخص کنیم.

در ادامه این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، نماینده معاونت هنری، نماینده معاونت عترت و قرآن، نماینده معاونت مطبوعاتی و نماینده دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در اربعین امسال ارائه کردند.

502

کد خبر: 888629

وب گردی

وب گردی