نتیجه تجاری‌سازی ایده‌های نو پایداری شبکه‌های برق است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در افتتاحیه "استارت آپ ویکند" صنعت برق کشور گفت: نتیجه تجاری‌سازی ایده‌های نو در صنعت برق، پایداری شبکههای برق و روشنایی چراغها است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، محمود شهبا با حضور آئین آغاز به کار چهاردهمین همایش علمی و پژوهشی و اولین استارت آپ صنعت برق کشور با بیان اینکه برگزاری موفق سیزده کنفرانس داخلی موجب شد تا اولین استارت آپ صنعت توزیع برق کشوردرکرمان برگزار شود، گفت: دراین رویداد به دنبال این هستیم تا ایده‌های جدید را با تغییر رویکرد دریافت کنیم و با دوستان خود در صنعت برق کشور به اشتراک بگذاریم.

او با اشاره به وقوع سه زلزله بالای 6 ریشتر طی دو هفته اخیر در کرمان گفت: مقاوم سازی خطوط اصلی تغذیه وشبکه توزیع برق موجب شدتا در تأمین برق مناطق حادثه دیده بخش کوهساران، روستای هجدک مشکلی نداشته باشیم.


او با تاکید بر آموزش مستمر و تربیت نیروی انسانی متخصص وکارآمد در سازمان بیان داشت: همکاران این شرکت در ارائه مقالات علمی رتبه خوبی درسطح کشور وجهان کسب کرده‌اند اما این تنها کافی نیست و باید برای تجاری سازی این ایده‌های نو در صنعت برق کاری انجام شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به زلزله‌های اخیر ادامه داد: پایداری شبکه و تأمین روشنایی در زمان حادثه طی 72 ساعت بحرانی نخست بسیار مهم است و باید شرایط برگشت به حالت عادی را به نحوی داشته باشد که در کمترین زمان ممکن این اتفاق بیفتد.
محمودشهبا ابراز داشت: مردم کرمان در دو هفته گذشته زمین لرزه‌های نسبتاً شدیدی را تجربه کردند که خوشبختانه به همت همکاران این شرکت با تأمین برق روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان راور با یک خط 20 کیلوولت هیچ گونه خاموشی درمنطقه نداشتیم.
او با اشاره به حضور نخبگان و اساتید دانشگاهی از سراسر کشور دراستارت آپ ویکند تصریح کرد: باید با خلاقیت و ارائه ایده‌های نو به نحو بهتری عمل کنیم و نتیجه بهتری بگیریم، امروز به این نیاز داریم که کارهای نو انجام دهیم.

او با بیان اینکه 19 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در شمال استان کرمان داریم عنوان کرد: در برخی از نقاط شبکه وتاسیسات توزیع برق باقدمت زیاد دارای فرسودگی بوده که نیازمند هزینه است تا بتواند کار خود را انجام دهد و سر پا بایستد.

او افزود: طرح‌ها وایده ای نو دراین استارت آپ می‌تواند به صنعت توزیع برق کشور کمک نماید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان همچنین تجاری‌سازی ایده‌های صنعت برق کشور را امری مهم خواند و اذعان داشت: نتیجه تجاری‌سازی ایده‌های صنعت برق در واقع پایداری شبکه‌های برق و روشنایی چراغ‌ها است
402

کد خبر: 888667

وب گردی

وب گردی