آزادی مشروط برای نازنین زاغری  پس از ۲سال/پاسخ اژه ای به احمدی نژاد: حکمتی است که برخورد نمی کنیم

محسنی اژه ای گفت: خانم زاغری 5 سال حبس دارد، آنچه مسلم است بین رئیس قوه قضاییه و وزیر خارجه انگلیس ملاقاتی صورت نگرفته است. اما برخی زندانیان که کمتر از 10 سال حکم دارند، با شرایط پیش بینی شده در قانون با گذراندن یک سوم از حکم خود، می توانند از آزادی مشروط استفاده کنند.

حجت‌الا‌سلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای در یکصدوبیست‌ودومین نشست خبری خود با اشاره به اینکه کسی با قوه قضاییه درباره نازنین زاغری مذاکره نکرده است گفت:هیاتی که از سوی انگلیس آمد، هیچ صحبتی با قوه قضاییه نداشتند و قوه قضاییه هم هیچ تصمیمی نگرفته است. از حیث قضایی، امر بر عهده ما است. اگر روزی قوانین و مقررات مانند آزادی مشروط شامل حال این زندانیان شود، بر اساس مواد قانون مجازات اسلامی، اگر کسانی بیش از 10 سال حبس داشته باشند و نیمی از حبس را گذرانده باشند و دارای شرایط خاصی باشند می توانند از آزادی مشروط استفاده کنند. برخی زندانیان که کمتر از 10 سال حکم دارند، با شرایط پیش بینی شده در قانون با گذراندن یک سوم از حکم خود، می توانند از آزادی مشروط استفاده کنند. این دو زندانی هم مانند سایر زندانیان در صورتی که واجد شرایط تخفیف باشند، از تخفیف قانون استفاده می کنند. خانم زاغری 5 سال حبس دارد و آنچه مسلم است بین رئیس قوه قضاییه و وزیر خارجه انگلیس ملاقاتی صورت نگرفته است.

پرسشی هم درباره محکومی به نام خانم داوری سئوال شد که اژه ای گفت: این فرد هنوز حکم قطعی ندارد و پرونده وی در حال رسیدگی است.

حکمیت درباره احمدی نژاد را قبول نداریم

خبرنگاری درباره نگاه قوه قضاییه به پیشنهاد حکمیت از سوی امام جمعه تهران درباره اختلاف بین قوه قضاییه و احمدی نژاد و پیروان او پرسید. اژه ای گفت: به هیچ وجه، آنها مسایلی را طرح کرده اند که عناوین مجرمانه دارد و باید رسیدگی شود. حکمیت یعنی چه؟ بسیاری از این فضاسازیها برای تحت تاثیرقراردادن پرونده هاست.و تهمت زدنها، دروغ پراکنی ها و فضاسازیها جلوی کار ما را نمی گیرد. خواهید دید کسانی که پرونده دارند، به دور از این جنجالها به امورشان رسیدگی می شود.

700

کد خبر: 888723

وب گردی

وب گردی