شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان کدام است؟

دبیر علمی دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان گفت: نازایی و چاقی می‌تواند سبب سرطان تخمدان در زنان شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، فرح فرزانه در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی درباره شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان، گفت: در بین سرطان‌های شایع زنان سرطان تخمدان هشتمین، رحم یازدهمین و دهانه رحم سیزدهمین سرطان است که طی سال‌های اخیر رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه تاکنون علت دقیق بروز سرطان تخمدان در بین زنان شناخته نشده است، افزود: اما تاکنون عوامل محیطی و ژنتیکی بسیاری از جمله نازایی، چاقی و ... در بروز این سرطان نقش دارد.

این متخصصان زنان و نازایی در ادامه تصریح کرد: سرطان تخمدان دارای علامت مشخصی نیست اما در برخی موارد باعلایم گوارشی به خصوص نفخ شکم بروز می یابد البته تنها بروز نفخ را نمی‌توان دلیلی برای ابتلای فرد به سرطان تخمدان محسوب کرد. البته نفخ و سایر علایم گوارشی در زنان باید جدی تلقی شود.

فرزانه گفت:در خصوص سرطان رحم شایع‌ترین علامت خونریزی های غیر طبیعی است و معمولا عواملی چون چاقی و قاعدگی‌های دیر به دیر و فشارخون بالا و دیابت می‌تواند از عوامل خطر باشند و درصورت تشخیص زودرس درمان قطعی امکان پذیر است.

گفتنی است؛ دومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی25 تا 27 بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی( سالن ابوریحان) با محورهایی همچون مامایی، ژنیکولوژی، پریناتولوژی، اندومتریوزیس، یائسگی، بیماری‌های مقاربتی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و ... با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد.

701

کد خبر: 888725

وب گردی

وب گردی