حمایت ویژه‌ی دانشگاه آزاد از ساخت خودروهای برقی/ خیز «یوز» علیه آلودگی هوای کلانشهرها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: خودروی برقی یوز با حمایت دولت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شد، حدود 3/5 میلیارد تومان در اختیار ما قرار گرفت که امیدواریم بتوانیم میزان تولید این خودرو را به مرز 5 هزار دستگاه برسانیم.

مرتضی موسی خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، درباره ساخت خودروهای برقى با نام یوز که اخیرا از سوی دانشگاه آزاد قزوین به تولید رسیده است، گفت: ساخت این خودرو برگرفته از مدل خودرو هایی است که در کشورهای چین، ژاپن و نیز دیگر کشورها ساخته و به کار گرفته شده‌اند.

او در ادامه بیان کرد: طراحی این خودرو با هدف تولید خودروی کوچک، کم حجم و متناسب با جلوگیرى از بحران هایى مانند آلودگى هوا که در زمستان همه با آن روبه رو هستند، انجام شده است.

موسی خانی با بیان اینکه مسئولین و دولت محترم باید توجه ویژه ای را به ساخت خودروهای برقی داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه اصلی ترین موضوع در بحث های امروزه کشور سوخت، خسارات زیان بار سوخت های فسیلی و نیز آلودگی هوا است، بنابراین باید ضمن توجه ویژه به این دانش ها، اقدامات بیشتری باید برای ساخت چنین محصولاتی در دستور کار قرار گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: به دلیل شلوغی شهر تهران و مشکلات موجود جهت پارکینگ خودروها، ضرورت تردد خودروهای بزرگ در شهر چندان احساس نمی شود، بنابراین تمام مردم باید با درنظر گرفتن برخی از معضلات موجود به ساخت این خودروها توجه ویژه ای داشته باشند.

او افزود: عدم نیاز به فضای زیاد جهت پارک این خودروها، به عنوان اصلی ترین مزیت این خودروها به حساب می آید؛ بنابراین می توان از این خودروها به عنوان خودروی دوم استفاده کرد که می توان به صورت افقی در فضای 1 متر و 20 سانت در تمامی مکان ها پارک کرد.


موسی خانی با تاکید بر انگیزه طراحی و ساخت چنین خودروهایی گفت: زمانی که میانگین مصرف سوخت مردم تهران 1.6 و میانگین مصرف خودرو 60 کلیومتر اعلام شده، بنابراین لازم است تا طراحی این خودرو که با یک شارژ باتری مسافت 100 کیلومتر را تردد می کند در دستور کار قرار گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: با توجه به اینکه درب این خودرو از سمت بالا باز می شود، بنابراین نیاز به فضای کمی دارد و می توان از آن برای جایگزین کردن خودروهای دیگر و نیز استفاده برای مسافت های کوتاه شهری به کار گرفته شود و همین جایگزین وسیله پرخطر موتورسیکلت شود.

او با اشاره به میزان سرمایه ای که در ساخت این خودروها به کارگرفته شده است، گفت: این خودروها با حمایت دولت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت علمی، پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ساخته شد، برای ساخت آن حدود 3/5 میلیارد تومان در اختیار ما قرار گرفت که امیدواریم بتوانیم میزان تولید این خودرو را به مرز 5 هزار دستگاه برسانیم.

موسی خانی با اشاره به اقداماتی که جهت بازایابی این خودروها انجام شده است، گفت: تاکنون بازاریابی این خودروها در 3 کارکلینیک و نیز نمایشگاه های مختلف انجام شد که با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته مورد استقبال طیف وسیعی از مردم قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: تاکنون با استقبال خوبی از سوی مردم در زمینه سرمایه گذاری برای این خودروها مواجه بودیم و اخیرا مذاکراتی را با شرکت ایرانسل در این زمینه داشتیم تا بتوانیم با حمایت سرمایه گذاران بزرگ، تولید این خودروها را در تیراژ وسیع تر در کشور افزایش دهیم.

به گفته او، حمایت ویژه ای از سوی سازمان های گردشگری برای این خودروها صورت گرفت که در حال حاضر منتظر تولیدات اولیه و ورود هر چه سریع تر این خودروها به بازار هستند.

موسی خانی خاطرنشان کرد: چندین سازمان بزرگ برای استفاده از این خودروها در داخل کمپ ها مانند کمپ انرژی اتمی، دانشگاه ها، سایت های تفریحی و گردشگری مراجعه داشتند و منتظر هستیم تا با به پایان رسیدن آخرین تست که تست تداخل امواج هست تصمیماتی را جهت فروش آن اتخاذ کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه این محصول ساخت یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه قزوین است، گفت: 35 درصد از سهام این شرکت در اختیار دانشگاه آزاد است و امیدواریم گام خوبی برای ساخت این محصول در کشور برداشته شود و دیگر شاهد این نوع آلودگی هوا که باعث ایجاد موانعی در کشور شده است، نباشیم.

401

کد خبر: 888769

وب گردی

وب گردی