کواکبیان: احتمال هماهنگی  وزارت امور خارجه با قوه قضاییه در خصوص پرونده نازنین زاغری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس اظهار کرد: هنوز گزارشات این دیدار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام نشده است.

بنا به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش«ریچارد راتکلیف» همسر «نازنین زاغری» جاسوس انگلیس که در ایران بازداشت شده است، مدعی شد که همسرش شرایط لازم برای آزادی زود هنگام را دارد.

«تولیپ صدیق» نماینده مجلس انگلیس، که موضوع بازداشت نازنین زاغری را پیگیری می‌ کند اعلام کرد که پس از دیدار با همسر نازنین زاغری، وی گفته است که پرونده زاغری وارد مرحله شرایط آزادی زود هنگام شده است.

در این رابطه سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر آزادی زودهنگام نازنین زاغری عنوان کرد: مطابق آخرین اطلاعاتی که مقامات قضایی در خصوص این شهروند ایرانی-بریتانیایی دستگیر شده ارائه کردند اعلام شده که هنوز جلسات محاکمه این خانم برگزار نشده است ضمن اینکه در خصوص این پرونده هنوز حکمی صادر نشده چرا که هنوز نوع جرم آن و نوع مجازاتی که باید اعمال شود مشخص نشده است.

وی در ادامه با تاکید بر گفته های رییس کل دادگستری استان تهران مبنی بر عدم برگزاری دادگاه و تعیین تکلیف این پرونده ادامه داد: با توجه به این امر وقتی محکمه ای تشکیل نشده ما نمیتوانیم از آزادی یا عدم آزادی،مجرمیت یا عدم مجرمیت،زندان و یا عدم زندان صحبت کنیم.

نمایند ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس یا اشاره به انتشار اخباری مبنی بر آزادی وی از سوی وابستگان به این فرد خاطر نشان کرد: هرکسی که این موضوع را مطرح کرده نه مقام قضایی است و نه مقام سیاسی پس بنابر این گفته هایی که مطرح شده وجه و ارزش قانونی ندارد.

نقوی حسینی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت امور خارجه در خصوص سفر اخیر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس گزارشات خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرده است یا خیر گفت: هنوز گزارشی مبنی بر این موضوع اعلام نشده است.

از سوی دیگر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران نیز در ادعایی درباره ی این موضوع در پاسخ به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز مبنی بر پرونده نازنین زاغری عنوان کرد: با توجه به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به تهران احتمالا یکسری توافقاتی در خصوص این موضوع با وزارت امور خارجه و هماهنگی قوه قضاییه صورت گرفته است که هنوز تشریح این مذاکرات به کمیسیون اعلام نشده است.

وی در پایان تشریح و جزییات مذاکره در این خصوص را به وزارت امور خارجه محول کرد و گفت: من خیلی از این موضوع خبری ندارم و بهتر است از وزارت امور خارجه جویا شوید.

301

کد خبر: 888829

وب گردی

وب گردی