غوطه غربیه در آستانه آزادی کامل از تروریست‌های النصره

منابع خبری و تحلیلی نزدیک به معارضین سوری با اعتراف به پیشرفت‌های قابل توجه ارتش سوریه در غوطه غربیه و منطقه بیت جن، احتمال آزادسازی کامل این منطقه را بسیار بالا ارزیابی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اعلام الحربی، ابو حذیفه الشامی، از سران گروه تروریستی وهابی هیئة تحریر الشام (جبهه النصره) با حمله به گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد در جنوب سوریه به ویژه استان‌های درعا و قنیطره گفت: «کوتاهی خیانت‌بار گروه‌های مسلح در جنوب برای رفع محاصره از بیت جن، عملا سقوط این منطقه را ناگزیر می‌سازد.»

ابو حذیفه با تأکید بر اهمیت استراتژیک منطقه بیت جن ادامه داد: «در صورت سیطره ارتش آزاد بر این منطقه، عملا سرتاسر غوطه غربیه در سیطره ارتش سوریه خواهد بود. با این حساب، عملا هر طرحی برای رسیدن نیروهای مسلح از قنیطره به دمشق منتفی می‌شود.»

لازم به ذکر است که چندی قبل اتاق عملیات «جبل الشیخ» با صدور بیانیه‌ای از گروه‌های تروریستی مستقر در قنیطره درخواست کرد تا با تشکیل اتاق عملیات مشترک، محاصره بیت جن را از طرف قنیطره بشکنند. این درخواست، دقیقا مطالبه اسرائیل از گروه‌های تروریستی است. اسرائیل قصد داشت با اتصال قنیطره به بیت جن، مانع نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت به بلندی‌های جولان شود.

کد خبر: 888836

وب گردی

وب گردی