کرسی های آزاد اندیشی، بیانگر حقیقت و روشنگری ارزش‌های متفاوت است

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی تمرین و ورزشی فکری است و بیانگر حقیقت و روشنگری ارزش‌های متفاوت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ فلاحی مطلق معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با بیان اینکه اساساً وقتی فکری بخواهد تجزیه و تحلیل شود و جهت آن مشخص باشد حتماً باید عرضه شود، گفت: چنانچه اندیشه‌ای عرضه نشود و مورد نقد و نقادی قرار نگیرد این اندیشه حسن و عیب آن پوشیده می‌ماند و چنانچه ضعف و سستی داشته باشد باقی می‌ماند.

او گفت: اگر اندیشه و فکرها عرضه شوند و مورد نقادی و حلاجی قرار گیرد اولین اثر خوب آن برداشته شدن کجی‌ها و کاستی‌هاست و به جای آن نقاط محکم و قوی می‌نشیند و این اندیشه بارور می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان بیان کرد: البته کرسی‌های آزاداندیشی با معیار اساسی کمتر ممکن است برگزار شود و یک سری محدودیت‌ها خواه ناخواه وجود دارد که قبل از آنکه ناشی از آئین‌نامه‌ها و قوانین باشد ناشی از محدودیت‌های نفسانی انسان‌هاست که طرح‌های بی‌جا دارند و اجازه نمی‌دهند اندیشه‌ها و طرز تفکرات مطرح و جنگی نرم ایجاد شود.

فلاحی مطلق تاکید کرد: جنگ نرم موضوع خوبی است به شرطی که بهداشتی باشد یعنی دروغ، دغل و فریب در آن نباشد بلکه دقیقاً اندیشه‌ها باید با هم درگیر شوند و اندیشه‌ای که قوی و سترک باشد خواه ناخواه غالب و پیروز می‌شود و اندیشه‌ای که ضعیف‌تر باشد کنار می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: اندیشه‌ها دائماً در حال پیشرفت و تکامل بوده اما محدودیت‌هایی که از جانب افراد تراشیده می‌شود و براساس سلیقه افراد بوده را ملاک قرار می‌دهیم که موجب یک سری تنگ‌نظری، کم‌اندیشی و کج‌اندیشی شده و نتوانسته‌ایم به درستی عرضه کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: هر چند کرسی‌ها مورد استقبال هستند اما جوانان ما با شور، عشق، عطش و طهارت روحی که دارند از کرسی‌ها استقبال می‌کنند و به دنبال به دست آوردن حق و حقیقت هستند.

فلاحی مطلق افزود: ینها می‌آیند اندیشه‌های کاربردی را مطرح کنند و صاحب اندیشه‌ها، کاستی‌ها و نقاط قوت و فکر خود را می‌شناسد و آنهایی که افکارشان منطقی و مستدل نیست متوجه نقص افکار خود می‌شوند؛ در واقع کرسی‌های ازاداندیشی تمرین و ورزشی فکری است و بیانگر حقیقت و روشنگری ارزش‌های متفاوت است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان طرفدار و علاقمند به بحث‌های دینی و ولایت، امامت،نهضت عاشورا و مناسبت‌های دینی و تفاوت‌هایی که در عرفان و تصوف و تفاوت و اشتراکات ادیان هستند، تصریح کرد: البته برخی مطالب را نیز می‌توان با حلاجی کردن برای دانشجویان جذاب کرد.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 888880

وب گردی

وب گردی