کار پلیس آگاهی تحقیق و پژوهش است

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اساس کار پلیس آگاهی تحقیق و پژوهش است، گفت: وجود پایگاه‌های اطلاعاتی، نشان دهنده تحول پلیس سنتی به پلیس نوین است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا در جلسه‌ای که به مناسبت نکوداشت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: پلیس آگاهی با توجه به شتاب علم دائما به فکر ارتقاء دانش و پیوسته به دنبال تحول و نوآوری است.

وی با بیان اینکه اساس کار پلیس آگاهی تحقیق و پژوهش است، بر به‌روز بودن پلیس به دانش و فناوری های روز دنیا اشاره و بیان کرد: خوشبختانه پلیس تقریبا با این تحول همراه شده به گونه ای که با ارتقاء دانش کارکنان توانسته خود را نسبت به استانداردهای علمی جهان نزدیک کند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه در زمینه علمی باید توجه خود را به سمت کارهای تیمی هدایت کنیم، گفت: برای پیشرفت و پویایی باید از فرد محوری پرهیز کرده و به سوی گروه محوری و کارهای تیمی روی بیاوریم.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت تحریریه پلیس آگاهی ناجا، پل ارتباطی بین دانش تجربی و آکادمیک هستند که خدمت بسیار بزرگی در مدیریت و به روز رسانی دانش کارآگاهی ایفا می کنند.

وی، همچنین وجود پایگاه های اطلاعاتی را نشان دهنده تحول پلیس سنتی به پلیس نوین عنوان کرد و گفت: ما از تمام کارآگاهان و کسانی که علم کارآگاهی را به ما سپردند، تشکر و قدردانی می کنیم که به طور قطع این اقدامات سازنده اجر معنوی بزرگی در پی خواهد داشت.

در ادامه این نشست، سردار نجفی علمی عضو شورای پژوهشی پلیس آگاهی با بیان اینکه این پلیس به روزترین پلیس نیروی انتظامی است، اظهار داشت: سرمایه گذاری علمی در این پلیس تاثیر بسزایی در کارآمدی کارکنان دارد.

وی، موتور متحرک پلیس آگاهی را انگیزش کارآگاهی دانست و گفت: نیروها باید براساس انگیزش انتخاب شوند چرا که این عامل سبب پیشرفت و نوآوری و خلاقیت در کار خواهد شد.

عضو شورای پژوهشی پلیس آگاهی تصریح کرد: سلامت آگاهی، رصد تخصصی و کار تیمی و اطلاعات است که این اقدام بسیار با ارزش است.

وی، دوام و بقای این پلیس را در گرو به هنگام بودن اشراف اطلاعاتی و مدیریت جرم دانست و افزود: اطلاعات مورد نیاز باید در دسترس باشد تا به کشف سریع جرم منجر شود.

سردار نجفی، مدیریت جرم را یک اصل جدایی ناپذیر و مفید برای افسران زبده پلیس آگاهی عنوان کرد و گفت: بسیاری از اقدامات انجام شده در این حوزه می تواند بر تصمیم گیری و تصمیم سازی دولت و نظام تاثیر گذار باشد.

سردار هندیانی جانشین مرکز مطالعات راهبردی ناجا ضمن تشکر از زحمات کلیه پژوهشگران در حیطه جرم، اظهار داشت: اهمیت بررسی صحنه جرم بسیار قابل اهمیت است که بر عهده گرفتن این کار بزرگ و حساس جای بسی قدردانی دارد.

جانشین مرکز مطالعات راهبردی ناجا، نقش پژوهش را بسیار تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: بهترین سرمایه گذاری هر سازمان و نهادی جهت پیشرفت کارکنان، سرمایه گذاری علمی است که در صورت به روز بودن ارتقاء پیدا می کند.

هادی شیرزاد رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا نیز تصریح کرد: باید بپذیریم، تغییر جرم باعث تغییر صحنه جرم نیز شده که قطع به یقین دانش کارآگاهان و کارآگاه یاران باید به متناسب آن نیز تغییر کند.

وی بر اهمیت نوآوری اشاره و بیان کرد: سناریو سازی می تواند به نوعی به نوآوری و افزایش دانش کارآگاهان پلیس آگاهی کمک کند که در این خصوص پژوهشگاه علوم انتظامی آمادگی همه گونه حمایت اعم از علمی و مالی را دارد.

بطحایی استاد دانشگاه تربیت مدرس از دیگر محققان این جمع با بیان اینکه اطلاعات و دانش به روز در ارتقاء هر سازمانی تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت: اهمیت پلیس آگاهی در زمینه پژوهش و تحقیق، قابل توجه است.

پروفسور پرویز نوروزی استاد دانشگاه تهران نیز در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با پلیس آگاهی بسیار بازدارنده و می تواند مفید باشد، در کشور های پیشرفته کلیه موسسات آموزشی در خدمت پلیس هستند.

گفتنی است؛ در این جلسه از اعضاء شورای پژوهشی پلیس آگاهی، اعضاء هیئت تحریریه فصلنامه علمی- ترویجی کارآگاه و نیز تلاشگران و پژوهشگران درون و برون سازمانی از سوی رئیس پلیس آگاهی ناجا تقدیرشد.

701

کد خبر: 888882

وب گردی

وب گردی