ایجاد شورایی مشورتی از اساتید دانشگاهی و دانشجویان در کنار دفاتر استانی آستان قدس

اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی پیشنهاد ایجاد شورایی مشورتی و شورایی از دانشجویان و جوانان در کنار دفاتر استانی آستان قدس را مطرح کردند که مورد تایید و حمایت تولیت قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

بنابر اعلام سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این نشست سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ضمن معرفی اعضای شورای مرکزی به شرح مختصری از تاریخچه، برنامه‌ها و اقدامات کانون پرداخت.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در این نشست گفت: این کانون افتخار دارد که به عنوان یک تشکل رسمی نخبگی و استادی با ایده، منش و عملکرد انقلابی و ولایی در دانشگاه‌های سراسر کشور و استان‌ها حضور فعال و اثرگذار دارد و بعداز انتخابات درجهت توسعه کمی و کیفی گام‌های بلندی برداشته است.

حسینی کارنامه روشن کانون در انتخابات ریاست جمهوری و نقش پیشتاز آن را نمونه بارزی از اقدامات این مجموعه دانست.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برای تحولات چشمگیر در آستان قدس و ارائه خدمات گسترده در رویدادهایی چون زلزله کرمانشاه از رئیسی تشکر و قدردانی کرد.

در این دیدار حجت الاسلام رئیسی ضمن تشکر صمیمانه از کانون دانشگاهیان و تک تک اعضای آن گفت: در دوره انتخابات اخیر ریاست جمهوری و بعداز آن شاهد انسجام بین نیروهای ارزشی و دلسوز انقلاب هستیم که همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم و عدم نتیجه مطلوب ظاهری نباید موجب غفلت از دیگر دستاوردهای بزرگ شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خدمت رسانی به مردم و به ویژه محرومان و همچنین فعالیت‌های فرهنگی دو رسالت مهم آستان قدس است که حضور اندیشمندانه اساتید دانشگاه برای استمرار و ارتقاء فعالیت‌ها بسیار ضروری و مفید است.

وی افزود: در آینده درباره عملکرد آستان قدس قضاوت می‌شود و همه باید بدانیم که برخی فعالیت‌های سیاسی نسبت به اهمیت و عظمت شان آستان قدس و رسالت و ماموریت‌های مهم آن امری فرعی و جانبی محسوب می‌شود.

رئیسی ادامه داد: حضور اثرگذار اساتید دانشگاه و از جمله ظرفیت بالای کانون دانشگاهیان در این راستا مغتنم و قابل توجه است و این عزیزان باید خود را در کمک به فعالیت‌های آستان شریک و سهیم بدانند تا بتوانیم همه با هم یک الگوی موفق ارائه کنیم و موجبات رضایت خداوند، تائید رهبری معظم و خشنودی مردم شریف ایران را فراهم سازیم.

گفتنی است، در ادامه این دیدار اعضای شورای مرکزی به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نقدهای خود در موضوعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، پژوهشی، کارآفرینی و جوان‌گرایی در انتصابات پرداختند و در نهایت پیشنهاد ایجاد شورای مشورتی برخوردار از ترکیبی جامع و فراگیر از اساتید دانشگاهی و صاحب نظران هر استان و همچنین شورایی از دانشجویان و جوانان در کنار دفاتر استانی آستان قدس رضوی مطرح که مورد تایید و حمایت تولیت قرار گرفت.

منبع: فارس

202

کد خبر: 888952

وب گردی

وب گردی