نقش کمرنگ پرسپولیسی ها در تیم منتخب هفته/سنگ تمام  شاگردان شفر برای کریسمس!

هفته شانزدهم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد و برخی بازیکنان درخشش خاصی در تیم هایشان داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در هفته‌ شانزدهم تیم‌های بالای جدولی مانند پرسپولیس، پارس جنوبی، فولاد، پیکان و سایپا موفق نشدند جلوی حریفان خود به پیروزی برسند، شاگردان وینفرد شفر دست به کار بزرگی زدند و موفق شدند با 4 گل از سد صنعت نفت آبادان بگذرند. در ادامه نگاهی می اندازیم به برترین های این هفته:

* دروازه بان:

فرناندو دخسوس (گسترش فولاد تبریز)

گلر خارجی گسترش در هفته شانزدهم لیگ برتر ناجی فیروز کریمی شد. او در این دیدار عملکرد فوق العاده را از خود به نمایش گذاشت و موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد تا سه امتیاز شیرین خارج از خانه را به دست آورند. دخسوس با مهار چندین موقعیت خطرناک تیم بوشهری، ستاره درخشان تیم خود بود. ضربه کرنر توسط بازیکنان پارس جنوبی به صورت کوتاه و تمرینی زده شد و در نهایت شوت خطرناک حسین پور امینی از پشت محوطه جریمه با داخل پای راست که توسط فرناندو دخسوس مهار شد.

*مدافعان:

محمد ایران پوریان( تراکتورسازی)

مدافع راست تراکتورسازی، باز هم بیشترین تاثیر را در پیروزی تیمش ایفا کرد؛ محمد ایران‌پوریان در بازی روز گذشته مقابل استقلال خوزستان پنالتی تیمش را برخلاف جام حذفی که از دست داده بود، به زیبایی به کنج دروازه فرستاد و پاس گل سوم را هم به احسان پهلوان تازه وارد داد؛ بازیکن با تجربه تراکتور علاوه بر این نمایش در فاز هجومی و نفوذهایی که از جناح راست زمین داشت، اجازه نداد فرصت خطرناکی از سمت او روی دروازه تراکتورسازی شکل بگیرد و دفاع مستحکمی مقابل بازیکنان سمت چپ استقلال خوزستان داشت تا در کنار یک گل و یک پاس گل، در بسته ماندن دروازه تیمش هم موثر باشد.

سیدهادی موسوی( سپیدرود)

مدافع پا به توپ سپیدرود مقابل نفت تهران روز خوبی را سپری کرد؛ او با نفوذهای سریع و قدرت حمل توپش نقش مهمی در بازی‌سازی و انتقال توپ از دفاع به حمله داشت؛ این بازیکن چندین بار مانع مهاجمان تیم حریف شد تا آن ها را گلزنی ناکام بگذارد. سپیدرود رشت موفق شد این هفته با سه گل از سد حریف خود بگذرد.

میرهانی هاشمی(مشکی پوشان)

مدافع نماینده مشهدی در دیدار برابر ذوب آهن عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و اجازه کار به مهاجمان تیم حریف را نداد. موقعیت عالی برای ذوب آهن، مصاف تک به تک محمدرضا حسینی با عین افشار که در نهایت پس از مهار ناقص دروازه بان، با تکل مدافع مشکی پوشان خطر دفع گردید. این دیدار با نتیجه صفر- صفر بدون گل به پایان رسید تا تیم بحران زده عنایتی یک امتیاز کسب کند.

محمد انصاری(پرسپولیس)

بازگشت او به سمت چپ پرسپولیس اطمینان زیادی به آن جناح از زمین در مسابقات این تیم بخشیده و موجب شده نفوذهای کمتری نسبت به بازی‌هایی که او در پست اختصاصی خود حضور ندارد، شکل بگیرد؛ محمد انصاری در شروع برگشت و دیدار با فولاد خوزستان، اجازه نداد یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های این تیم که نفوذ از سمت راست زمین است به درستی اجرا شود و مقابل نفوذهای جعفری و ناصری به خوبی ایستادگی کرد؛ این مدافع ملی‌پوش پرسپولیس تا قبل از جابه‌جایی در پست‌های بازیکنان بدون نقص کار کرد و اجازه نداد خطر زیادی از طرف او روی دروازه پرسپولیس شکل بگیرد و روی گلی هم که وارد دروازه‌شان شد، نقشی نداشت.

*هافبک ها:

ابوالفضل ابراهیمی(پیکان)

هافبک با تجربه پیکان جزو آن دسته از بازیکنانی است که بازی او کمتر به چشم می‌آید؛ ولی از نظر آماری همواره در رده برترین‌های تیمش قرار گرفته است؛ ابوالفضل ابراهیمی که هفته‌هاست جایگاهش در پیکان را از بختیار رحمانی پس گرفته در شانزدهمین مسابقه فصل برابر پدیده که به تساوی انجامید، یکی از موثرترین بازی‌های خود را ارائه داد؛ او سه موقعیت ۱۰۰ درصد گل برای مهاجمان پیکان فراهم کرد که بی‌دقتی آنها موجب شد آن توپ‌ها تبدیل به گل نشود؛ ابراهیمی، وظیفه تقسیم توپ بین بازیکنان پیکان و طراحی حملات را مقابل پدیده را به خوبی انجام داد و بیشترین تاثیر را در یک امتیاز تیمش در مشهد داشت.

میعاد یزدانی(سپیدرود رشت)

هافبک پا به توپ، خلاق و سرعتی سپیدرود مقابل نفت تهران روز خوبی را سپری کرد؛ او با نفوذهای سریع و قدرت حمل توپش نقش مهمی در بازی‌سازی و انتقال توپ از دفاع به حمله داشت؛ یزدانی بارها با حرکات تکنیکی، خود و هم تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد و در نهایت با یک گل و یک پاس گل بیشترین نقش را در بین بازیکنان سپیدرود برای پایان دادن به ناکامی‌هایشان داشت؛ یزدانی در کنار این نمایش موثر در فاز هجومی، در کار دفاعی هم مشارکت داشت و اجازه بازی‌سازی زیادی به هافبک‌های نفت تهران نداد تا در جمع بهترین‌های هفته قرار بگیرد.

مهدی ترابی (سایپا)

ترابی برابر سپاهان یکی از بهترین روزهای فوتبالی اش را گذراند؛ او در این دیدار نمایش خوبی را ارائه داد و در نهایت با یک گل موفق شد تک امتیاز شاگردان دایی را کسب کند. تیم فوتبال سایپا چسبیده به محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیت مناسب شد که مهدی ترابی با یک بغل پای استادانه دروازه حریف را باز کرد. شوت سنگین مهدی ترابی با واکنش کی خسروی راهی اوت شد، سپس ارسال فوق العاده مهدی ترابی و ضربه سر بازیکنان سایپا توسط کیخسروی مهار شد. گفتنی است برخورد توپ به دست مهدی ترابی در محوطه یک ضربه پنالتی برای سپاهان به ارمغان آورد که ضربه پنالتی توسط ساسان انصاری به گل تبدیل شد؛ اما بدون شک ترابی یکی از ستاره های درخشان این دیدار بود.

داریوش شجاعیان(استقلال)

یک گل و یک پاس گل برابر صنعت نفت، داریوش شجاعیان را به یکی از بهترین هافبک‌های هفته شانزدهم لیگ تبدیل کرد؛ شجاعیان دیروز با یک پاس زیبا به محسن کریمی، پایه‌گذار گل اول بازی شد و گل سوم تیمش را هم با دریبل کشویی چشم‌نواز دروازه‌بان صنعت نفت به ثمر رساند؛ شجاعیان در تیم شفر به مرور زمان ثابت می‌کند ارزش هزینه‌ای که قبل از لیگ هفدهم برای او شد را داشته است؛ این هافبک استقلال برابر صنعت نفت یکی از زیباترین گل‌های هفته را زد تا نشان دهد در کنار خلاقیت در بازیسازی، در امر گلزنی هم می‌تواند موفق باشد.

*مهاجمان:

محمد قاضی(پدیده)

بدون شک یکی از مهاجمانی که نباید اجازه داد مقابل دروازه صاحب توپ شود، محمد قاضی است، چراکه بهتر از تمام فصول قبل نشان داده در هر نقطه‌ای از داخل یا پشت محوطه جریمه حریفان در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد، این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد که همین اتفاق در هفته شانزدهم برابر پیکان نیز رخ داد و او بعد از دو شوت پُر قدرت به سمت دروازه تیم مجید جلالی، توانست در نیمه دوم به زیبایی و در لحظه‌ای که مدافعان پیکان فکر می‌کردند او قصد دادن پاس در عمق دارد، با یک شوت سرکش به کنج دروازه گل تساوی‌بخش پدیده را به ثمر رساند؛ قاضی دو فرصت جدی دیگر هم برای هم‌تیمی‌هایش مقابل پیکان خلق کرد تا با این عملکرد درخشان و حضورش در رده دوم برترین گلزنان لیگ، جزو ۱۱ بازیکن هفته قرار بگیرد.

محسن کریمی( استقلال)

این بازیکن جوان استقلال را از نظر آمار می‌توان بهترین بازیکن هفته لیگ برتر نامید؛ سید محسن کریمی مقابل صنعت نفت آبادان ٣ گل زد تا بیشترین نقش را در پیروزی پُر گل تیمش داشته باشد؛ کریمی بعد از دوری از فوتبال در نیم‌فصل اول، برای نخستین بار در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفت و نشان داد کنار گذاشتن او از لیست آبی‌ها تصمیم اشتباهی بود؛ کریمی با حضور در ترکیب استقلال به خط حمله تیمش سرعت و خلاقیت بیشتری نسبت به تمام ۱۵ هفته گذشته بخشید و نمایشی داشت که می‌توان گفت جایگاهش در ترکیب وینفرد شفر تثبیت شده است.

* سرمربی: فیروز کریمی

* نیمکت ذخیره ها: سیدحسین حسینی، عزت الله پورغاز، امید ابراهیمی، میعاد یزدانی، مهدی کیانی، پیمان بابایی و محمد نزهتی.

601

کد خبر: 888957

وب گردی

وب گردی